"פעולות הטרור רק יחזקו את אחיזתנו באדמה"

ברכות במערכת הפוליטית אחרי האישור להסדרת חוות גלעד. בנט: "צעד מתבקש". חוטובלי: "הממשלה מקיימת את חובתה". אלקין: "התשובה הציונית לרצח הנפשע". בשמאל גינו את המהלך

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/18 14:24 יט בשבט התשעח

"פעולות הטרור רק יחזקו את אחיזתנו באדמה"
שמחה בבית משפחת שבח עם קבלת ההודעה על הסדרת חוות גלעד, צילום: מירי צחי, המועצה האזורית שומרון

במערכת הפוליטית בירכו על ההחלטה שעברה היום (א') פה אחד בממשלה להסדיר את מעמדה של חוות גלעד כיישוב מן המניין.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס למהלך, ואמר כי "מדובר בצעד מתבקש שמוטב היה קורה לפני רצח הרב שבח ז״ל אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. זוהי חובתנו כלפי משפחת שבח וכלפי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כולה. אנו נמשיך לפתח את ארץ ישראל, לבנות ולהיבנות בה, ככה המחבלים יבינו ששום אלימות לא תוציא אותנו מהארץ הזאת״.

שר ירושלים ומורשת והשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, אמר: "בשעה טובה הממשלה אישרה את ההליך להסדרת חוות גלעד והפיכתו ליישוב רשמי במועצה האזורית שומרון. כדאי שידע כל מי שמנסה לפגוע בהתיישבות ובמתיישבים - לא נוותר ולא ניכנע לרוצחים. המשך ההתיישבות והבנייה בכל רחבי יהודה ושומרון הם התשובה הציונית לרצח הנפשע".

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, אמר: ״נשבענו לבנות את ארץ ישראל וכזכור חוות גלעד היא יישוב קיים שקיבל את ההכרה הרשמית לכך. כאמור מיד לאחר הרצח המתועב פניתי לראש הממשלה בכדי לאשר את היישוב באופן הכי חוקי שיש כך, שיינתנו לאנשים הגרים בה כל הזכויות שמגיעות לאזרחים במדינת ישראל, כפי שהם משרתים בצה"ל וכפי שהם ממלאים את כל החובות שלהם כאזרחים.

"אנחנו לא עוצרים פה: הממשלה מחויבת לכך שיתחילו גם עבודות בנייה ופעולות נוספות שיחזקו את היישוב, את השומרון, את עם ישראל ואת ארץ ישראל".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה: "מברכת על החלטת הממשלה להכשיר את חוות גלעד, יישוב שנבנה על אדמה יהודית שנקנתה על ידי משה זר. הממשלה מקיימת את חובתה להסדיר את היישוב כפי שהבטחנו למשפחתו של הרב רזיאל שבח הי״ד לאחר הפיגוע. כל העושים שימוש בטרור מתועב יבינו היום שפעולות אלו רק יעמיקו את אחיזתנו באדמת ארצנו".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה: "מחזקת את ראש הממשלה ושר הביטחון על הובלת הסדרת חוות גלעד, 16 שנים מאז הקמתה. זהו צעד חשוב נוסף בדרך להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. התשובה הציונית ההולמת תמיד, בלי קשר לפיגועים, היא חיזוק ההתיישבות היהודית בארץ ישראל על כלל חבליה".

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ', הבטיחו לפעול ״על מנת שחוות גלעד תהיה הסנונית הראשונה בדרך להסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביו"ש״.

סמוטריץ' הוסיף כי "הממשלה הזו נבחרה על מצע ימני שמחויב להרחבת ההתיישבות ביהודה בשומרון ובכל חלקי ארץ ישראל. לאחר הרצח הנתעב של הרב שבח יצאה קריאה חד משמעית לתשובה ציונית הולמת, ולאמירה ברורה לאויבנו שעל כל ניסיון לפגוע בנו הם ימצאו אותנו נחושים לבנות ולהיבנות בנחלת אבותינו.

"היום הממשלה התקדמה צעד גדול לקראת אישור חוות גלעד כיישוב מן המניין, וזהו צעד מבורך אבל לא מספק. אנחנו מחויבים להסדרת כל הישובים והשכונות שטרם הוסדרו. נמשיך לדרוש בנייה בכל חלקי הארץ, לא רק כמענה לטרור אלא כי זה הדבר הנכון הצודק והמוסרי ביותר לעשות. אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה".

ח"כ נורית קורן מהליכוד אמרה: "מברכת על ההחלטה להכשיר את חוות גלעד שהוקמה על קרקע יהודית ונקנתה על ידי משה זר. הטרור מעולם לא ניצח ולעולם לא ינצח. אנחנו חזקים יותר מכל קושי ואתגר, זוהי תמצית העם היהודי. ההתיישבות היא התשובה לכל מבקשי רעתנו".

יו״ר ועד מתיישבי השומרון, צחי דיקשטיין, אמר: "ההכרה בחוות גלעד נובעת בעקבות רצח מתועב ולא כמדיניות של הקמת ישובים. ההחלטה הבוקר נכונה ומבורכת אך אינה מספקת, אנו קוראים לממשלה להעמיק את אחיזתנו וריבונותנו ביהודה ושומרון. רק התיישבות גדולה וחזקה היא הדרך למנוע טרור ולקבוע בשטח מי הריבון".

ממועצת יש"ע נמסר: "מועצת יש"ע מברכת את ממשלת ישראל על ההחלטה לפעול להסדרת היישוב חוות גלעד. זהו צעד חשוב שמהווה תשובה ציונית נכונה לטרור שיוכיח כי אנו מעמיקים את אחזתינו בארץ. 

"צעד זה צריך להפוך למדיניות הממשלה להקמת יישובים חדשים והסדרת יישובים קיימים כחלק מהפעילות השוטפת שלה. אנו בטוחים שכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבל שטרם נתפס, ומאחלים להם שישובו בריאים ושלמים לביתם".

מנגד, ח"כ זהבה גלאון ממרצ גינתה את המהלך, ואמרה: "מתקשה להאמין לציניות של ליברמן, שמשתמש ברצח המחליא של הרב רזיאל שבח כדי "להסדיר" מאחז שרובו בנוי על אדמות פרטיות. כשליברמן מדבר על הסדרת חוות גלעד, הוא אומר למעשה שמותר לגנוב, כל עוד הקורבן הוא פלסטיני".

בתנועת "שלום עכשיו" אמרו כי "הכשרת חוות גלעד היא שיא חדש של התרפסות בפני המתנחלים. הממשלה נכנעה לניצול ציני של רצח מתועב והופכת מאחז לא חוקי על אדמות פרטיות להתנחלות חדשה. הכשרת חוות גלעד, מאחז מבודד בעומק הגדה, פוגעת בסיכוי לשתי מדינות והיא מעניקה פרס לעבריינים גוזלי אדמות".

איש השמאל ומזכ"ל התנועה לשעבר, יריב אופנהיימר, אמר: "ממתי מדינת ישראל נותנת לטרוריסטים לקבוע את עתידה? אסור היה להכשיר את המאחז חוות גלעד לפני הפיגוע ואסור להכשירו לאחריו. מאחז בלתי חוקי, עמוק בשטחים, שרובו בנוי על אדמה פלסטינית. לא את הפלסטינים אנחנו מענישים, רק את עצמנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן