פסח כשר? גל הונאות כשרות ברחבי הארץ

שומרי כשרות היזהרו: במהלך חול המועד פורסמו על ידי הרבנות הראשית וכן רבנויות מקומיות שורת מקרים שבהם בעלי עסקים הציגו את עצמם ככשרים, זאת למרות שאין להם תעודה בתוקף

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/04/18 11:21 יח בניסן התשעח

פסח כשר? גל הונאות כשרות ברחבי הארץ
תעודות כשרות משנה שעברה, צילום: רבנות פתח תקווה

יותר ויותר מסעדות החלו בשנים האחרונות להתהדר, גם בחג הפסח, בתפריט כשר. עם זאת, במהלך החג הנוכחי התגלו מספר מקרים שבהם עלה חשד להונאה בכשרות.

"לתשומת לב הציבור", נכתב בהודעה מטעם רבנות פתח תקווה, "במסגרת פעילות הפיקוח של הרבנות פ"ת אותרה באחד מבתי העסק בעיר תעודת כשרות לפסח משנה שעברה, זאת למרות שלעסק אין תעודת כשרות לפסח לשנה זו".

בנוסף ציינו ברבנות העיר כי עסק נוסף מציג את עצמו ככשר למרות שהוא לא מושגח על ידי הרבנות, "הדבר מדגיש את החשיבות הרבה לשים לב לתעודת כשרות מקורית של הרבנות בתוקף לפסח תשע"ח בכדי להימנע חלילה מתקלה".

מסעדת קקאו באשקלון, לא כשרה לפסח

מסעדת קקאו באשקלון, לא כשרה לפסחצילום: היחידה להונאת כשרות, הרבנות הראשית

מקרה נוסף נרשם באשקלון, כשבהודעת היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות במחוז דרום נכתב כי "מסעדת קקאו במרינה אשקלון איננה כשרה כלל!!  אי לכך ובהתאם לזאת לא ניתן לסמוך על ציוני הכשרות במקום ולא להסתמך על הפרסום בפייסבוק. קנסות מנהליים יוטלו ע"פ חוק".

הודעה על כשרות בניגוד לנטען ברבנות

הודעה על כשרות בניגוד לנטען ברבנותצילום: היחידה להונאת כשרות, הרבנות הראשית

בהודעה דומה מטעם היחידה במחוז דרום צוין כי "מסעדת 'בורגר קבאנה' רחוב הנחשול יבנה אינה כשרה כלל". גם במקרה זה הזהירו אנשי היחידה מהפרסום המוטעה בפייסבוק והדגישו כי יטילו קנסות על בעלי המקום.

גם בצפון, אירעו מקרים של הונאת כשרות כשבנצרת עילית הודיע רב העיר, הרב ישעיו הרצל, כי מסעדת "פיצה עגבניה הנמצאת במתחם מול הרים", איננה עומדת תחת פיקוח הרבנות המקומית "לא בימות השנה ולא בחג הפסח".

מציגים עצמם ככשרים, אך ברבנות שללו זאת

מציגים עצמם ככשרים, אך ברבנות שללו זאתצילום: צילום מסך בפייסבוק