פסח בשומרון: יותר מעשרת אלפים מטיילים

אנשי "תיירות שומרון" נערכים להגעתם של עשרות אלפי מטיילים במהלך ימי חול המועד, זאת לאחר שכבר אתמול נהנו רבים מהאטרקציות באזור. אלפים ביקרו גם בגוש עציון. דגן: "מזמינים את עם ישראל להמשיך להגיע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/18 10:44 יז בניסן התשעח

פסח בשומרון: יותר מעשרת אלפים מטיילים
מטיילים בפסח בשומרון, צילום: אבי יעקב

יותר מעשרת אלפים איש פקדו אתמול (א') את אתרי התיירות בשומרון, ואנשי "תיירות שומרון" נערכים להגעתם של עשרות אלפי מטיילים נוספים בימים הקרובים.

כ-2,000 מבקרים פקדו את פסטיבל המרפסת של המדינה בפדואל, 2,000 נוספים נהנו מטיולים באזור נחל קנה, כאלף ביקרו בגן הלאומי הר גריזים, אלף נוספים ביקרו בהר כביר ואלפים נוספים ביקרו בשאר אתרי התיירות בשומרון. 

גם היום יהיו פתוחים אתרי התיירות לאלפי מטיילים נוספים. בין השאר היום ומחר ניתן יהיה לבקר גם בגן הלאומי שומרון העתיקה (סבסטיה) וליהנות מהצגות סיורים ללא תשלום סדנאות לילדים ועוד. בפסטיבל "המרפסת של המדינה" בפדואל ניתן יהיה ליהנות גם בשלושת הימים הקרובים מסיורים ללא תשלום, מחדר בריחה ומתצפית מרהיבה כמעט לעבר כל מישור החוף.  

מטיילים בפסח בשומרון

מטיילים בפסח בשומרוןצילום: אבי יעקב

בהר כביר ניתן יהיה ליהנות בכל ימי חול המועד מסיורי אופניים, טעימות יין ביקב כביר, סיורים ללא תשלום, תצפית לעבר עמק תרצה היפהפה ועוד. ובגן הלאומי הר גריזים ניתן יהיה בכל ימי חול המועד ליהנות מפסטיבל עפיפונים והחל מהיום גם מהצגות לאורך כל היום. לאוהבי הבשר והיין, בדרך להר גריזים ניתן לעצור לטעימות יין ביקב הר ברכה ומארוחה במסעדת היקב הכשרה לפסח. וכמובן לא לשכוח את טחינת הר ברכה המפורסמת. 

אולם גולת הכותרת היא בוודאי פריחת אירוס השומרון, הנדיר, הפורח אך ורק באיזור זה ואך ורק בעונה זו של השנה. המטיילים מצאו את הפרח הייחודי באיתמר ובאלון מורה. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הזמין את הציבור להמשיך להגיע לטייל בשומרון ואמר: "אין שמחה גדולה מהשמחה על המטיילים הרבים החורשים את השומרון לאורכו ולרוחבו. נהנים מהמעיינות, מהיקבים, מהצימרים, ומהגנים הלאומיים. השומרון פתוח לכולם ואנחנו מזמינים את עם ישראל להמשיך להגיע ולהוכיח שעם ישראל מטייל בכל מקום, ובוודאי באתרי ההיסטוריה והנוף של השומרון". 

היום תתקיים חגיגת אביב במבוא דותן שבצפון השומרון, וביום רביעי מופע שקיעה במרפסת של המדינה. מרכז סיור ולימוד שומרון ומדרשת בשבילנו ימשיכו לקיים סיורים להנאת המטיילים בכל ימי חול המועד. גם שאר אתרי התיירות יהיו פתוחים במהלך כל חול המועד לקהל הרחב. לפרטים נוספים חפשו "פסח בשומרון".

מטיילים בפסח בגוש עציון

מטיילים בפסח בגוש עציוןצילום: תיירות גוש עציון

בתוך כך, אלפי תיירים ומשפחות לא פסחו גם השנה על ביקור בגוש עציון במהלך חופשת חול המועד. ילדים בני נוער ומבוגרים מכל רחבי הארץ ומכל קצוות האוכלוסייה הגיעו היום ליהנות ממגוון הפעילויות והאטרקציות באזור, שכוללים בין היתר טיולי ריינג'רים וטרקטורונים, רכיבות סוסים, פארק אקסטרים, מטווחי פייטנבול, מרכזי מבקרים ואתרי מורשת וסיורים חווייתיים. 

נוסף לכך נהנים המטיילים מארוחות במגוון מסעדות כשרות לחג ומאפשרויות הלינה והאירוח ברחבי גוש עציון. 

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "אנו מברכים את אלפי המבקרים שבחרו גם השנה לגדוש את גוש עציון, ואנו מצפים וערוכים לעוד אלפי מבקרים ומשפחות שיגיעו במהלך החג לבקר באתרי המורשת, מסלולי הטיול ובאטרקציות - הכל בתחומי גוש עציון ובמרחקים של דקות ספורות אלו מאלו. בואו ליהנות".

מטיילים בפסח בגוש עציון

מטיילים בפסח בגוש עציוןצילום: תיירות גוש עציון

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן