פנינה תמנו שטה: "המחנה הממלכתי הוא האלטרנטיבה הטובה ביותר"

בראיון לחדשות כיפה, התייחסה שרת העלייה והקליטה להצטרפותם של איזנקוט וכהנא למפלגה: "אנחנו רואים יותר טוב ששחקנים טובים מתאגדים סביב בני גנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/22 16:08 יח באב התשפב

פנינה תמנו שטה: "המחנה הממלכתי הוא האלטרנטיבה הטובה ביותר"
פנינה תמנו שטה, צילום: עמיאל ירחי

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט הצטרף לשר הביטחון ושר המשפטים. שמה של מפלגת "כחול לבן-התקווה החדשה" ישונה ל"המחנה הממלכתי", ואיזנקוט יוצב במקום השלישי. עוד שחקן שהצטרף למפלגה החדשה הוא חבר הכנסת, מתן כהנא, שעבר מימינה למפלגה החדשה. בראיון לחדשות כיפה, אמרה שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, כי היא בטוחה שמפלגתה תצליח להוציא את מדינת ישראל מהמשבר הפוליטי.

"המחנה הממלכתי בא ומציע לאזרח הישראלי את האלטרנטיבה הטובה ביותר כדי לצאת מן המצר הפוליטי שבו אנחנו נמצאים. רוב הישראלים נמצאים בדעותיהם במרכז ומשוועים ליציבות ממשלתית והיום האיש שיכול להוביל את זה רק בני גנץ. גנץ מחבר גם חילוניים גם דתיים וגם חרדים".

"אני חושבת שסביב המחנה הממלכתי אנחנו נצליח לצאת מן הפלונטר הפוליטי ונוביל את מדינת ישראל למקום של יציבות שנוכל לעבוד למען אזרחי ישראל בכלכלה ובביטחון. אני חושבת שבני גנץ הוכיח שהוא יודע לשמור על העליונות הביטחונית תוך מכה חזקה לג'יהאד האסלאמי. אנחנו ממשיכים לעבוד בעלייה ובקליטה. אנחנו רואים יותר טוב ששחקנים טובים מתאגדים סביב בני גנץ".

איך זה מסתדר עם הדעות של שמאל מדיני עם גדעון סער?

"אני רוצה להזכיר שגם במקור בכחול לבן היה דופן ימין ודופן שמאל. אני יותר מרכז ימינה וסוטה מרכז שמאלה. מי שמתיימר להיות מפלגת שלטון טוב שיהיו שמה מגוון דעות וכולם אנחנו מתאגדים סביב הסכמות רחבות גן בישראל הפלשתיני ואנחנו מסכימים על דבר בסיסי שמירת עליונותה של מדינת ישראל לצד שאנחנו רוצים לצמצם את הסכסוך ולחזק את הגורמים המתונים. ההישג של המבצע זו מדיניות שהוביל גנץ לדעת לשמר את חמאס שמחיר ההפסד שלו יהיה כזה גבוה שהם לא ישתתפו בלחימה. הדברים והמציאות מדברים בשם עצמם".

גנץ, סער, אייזנקוט

גנץ, סער, אייזנקוט צילום: ללא

שינוי שם, שיריונים ודמוקרטיה

במסגרת ההסכם שנחתם בין איזנקוט לגנץ וסער במוצאי השבת, הוחלט כי מיד לאחר הבחירות תתחיל המפלגה בהסדרת מוסדותיה והיא תקיים בחירות פנימיות דמוקרטיות לקראת הבחירות לכנסת ה-26.

הרמטכ"ל לשעבר צפוי לצרף לרשימת המחנה הממלכתי מועמדים נוספים אשר שמם יפורסם בקרוב. המקומות שנשמרו לשיריונים של איזנקוט הם השלישי, בו יוצב הוא עצמו, המקום התשיעי הריאלי, ומקומות 16 ו-19.

בהודעת ההצטרפות של איזנקוט נכתב: "האיחוד יהווה בסיס להקמת ממשלה ממלכתית, רחבה ויציבה שתביא לסיום המשבר הפוליטי המתמשך, לאיחוי הקרע בין חלקי החברה הישראלית ולקידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בביטחון, בכלכלה, בביטחון הפנים ובחינוך".