פניה למשטרה: הפסיקו משחקי הכדור רגל ברחבת הר הבית

ליהודים אסור להגיד שמע ישראל, וגם מגנומטרים הס מלהזכיר במקום הקדוש, אבל משחקי כדורגל הם מחזה שבשגרה לכל מי שעולה להר הבית. עו"ד בלייכר פנה למשטרה בניסיון להפסיק את התופעה: "משחקי הכדור רגל בשטחי הר הבית פגעים ברגשות כל מאמין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/17 20:06 א באלול התשעז

פניה למשטרה: הפסיקו משחקי הכדור רגל ברחבת הר הבית
עולים להר הבית, צילום: SLiman Khader/FLASH90

עולים להר בחודש האחרון נתקלים בתופעה שהולכת ומתרחבת של משחקי כדור רגל בשטח הר הבית.  רק בתחילת השבוע הנוכחי נתקלו העולים במקרים רבים ביותר של משחקי כדור רגל. יאיר קהתי, סגן יו"ר תנועת חוזרים להר - שהיה בין העולים פנה מספר פעמים לשוטרים שהיו עמם על מנת שיחדלו את התופעה אך למעט מקרה אחד שבו ביקשו השוטרים מהערבים לחדול מהמשחק בכדור. נמנעו השוטרים מלהפסיק את התופעה.

 

במכתב ששלח עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המסייע לקהתי, אל מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, הוא מתאר כי העולים נתקלים בתופעה זו לאורך כל מסלול הליכתם בהר הבית במקומות רבים ובו זמנית גם בשטחים שאינם סמוכים לבית הספר במקום ."התנהלות זו של משחקי הכדור רגל בשטחי הר הבית הקדושים גורמת לחילול המקוםופגיעה רבה ברגשות העולים ואף ברגשות כל מאמין".

בלייכר מציין במכתבו כי המחלל מקום קדוש עובר על חוק שמירה על מקומות הקדושים תשכ"ז-1967 ודינו מאסר 7 שנים. הוא אף מצטט את פסיקת בג"ץ שקבע כי על המשטרה לאכוף ולדאוג שתופעות כגון פיקניקים ומשחקי כדור רגל לא יחרגו מהמתחמים שלהם. "לאור כל זאת אבקש אפוא שהמשטרה תעשה כל מאמץ למנוע הישנות של מקרים אלו בדרך של העמדה לדין של האנשים אשר מחללים את המקום או למצער החרמת הכדורי משחק איתם מתבצעות העברות" – הוא חותם את בקשתו אל מפקד המחוז.

 

יאיר קהתי, סגן יו"ר תנועת חוזרים להר מוסר בתגובה:  "בזמן שיהודים מופלים בהר ומנועים מלהתפלל בו הערבים מתנהגים בו ככל העולה על רוחם ומבזים את המקום במשחקי כדורגל ופיקניקים תוך התעלמות של משטרת ישראל מהנעשה ועל אף פסיקת בג"ץ בנושא, לא נשתוק עד שמשטרת ישראל תשיב את הכבוד הראוי למקום הקדוש בעולם".