פייגלין מציע: להפוך את צה"ל לצבא התנדבותי-מקצועי

על פי המתווה שהציע משה פייגלין לראשי הסיעות בכנסת, חוק גיוס חובה יישאר במתכונתו אך צה"ל יגייס רק את מי שמעוניין להתגייס. לוחמים שיתגייסו יזכו לשכר מינימום בהכשרתם ושכר קבע בשירותם המבצעי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/02/13 10:53 כג בשבט התשעג

פייגלין מציע: להפוך את צה"ל לצבא התנדבותי-מקצועי
נווהשאנן at he.wikipedia, צילום: נווהשאנן at he.wikipedia

לאחר מתווה יאיר לפיד, מתווה בוגי יעלון ותוכנית פלסנר לגיוס חרדים - מגיע תורו של ח“כ משה פייגלין להגיש הצעה משלו לפתרון סוגיית השיוויון בנטל, העומדת על שולחן המו“מ הקואליציוני ועל סדר יומה של הממשלה הבאה. פייגלין, ששיגר בנושא מכתב לראשי הסיעות בכנסת, מציע להפוך את צה“ל לצבא התנדבותי-מקצועי.

במכתב ששיגר היום (א‘) טוען פייגלין כי ”השירות הצבאי הוא אחד הגורמים המפלגים ומפוררים את החברה הישראלית“ - במקום היותו של צה“ל ככור היתוך היסטורי. במכתב מציע פייגלין כי חוק גיוס חובה יישאר במתכונתו אך צה"ל יגייס רק את מי שמעוניין להתגייס בהתאם למסלולים שיפורטו בהמשך וכי במידת הצורך הצבא יוכל להשלים חוסרי גיוס בכפיה.

עוד מציע פייגלין כי מתגייסים ליחידות לוחמות יתגייסו לפחות לשלוש שנים ויקבלו שכר מינימום בתקופת ההכשרה ושכר קבע בתקופה המבצעית. לדבריו, המשרתים ביחידות המילואים יקבלו שכר גבוה ודירוג גבוה בהעדפות לאומיות.

"נכון להיום חלקים גדולים מאוד בחברה בישראל ולאו דווקא חרדים, מוציאים את הדרך להשתמט משרות החובה“, טוען היום פייגלין, ”בשרות המילואים משרתים אחוזים בודדים מכלל החברה. השרות הצבאי בכפייה הוא אחד הגורמים המפלגים ומפוררים את החברה בישראל. כמו כן החובה לגייס את כולם היא למעשה נטל על הצבא שמטפח אבטלה סמויה וחוסר מקצועיות".

עוד הוסיף פייגלין כי "ההסכמה על הצעה זו אינה דורשת שינוי חקיקה אלא שינוי תפיסה. יש לאפשר לצה"ל לגייס רק את מי שבאמת תורם לו, ושהוא מסוגל להכשיר אותו באופן מקצועי וליהנות מפירות השקעתו. מאידך כל מי שהצבא לא זקוק לו, יוכל לתרום את חלקו הן בשרות הלאומי והן בהתגייסותו למוכנות לשעת חירום. מי שלא ירצה לתרום בשום תחום יישאר "בסוף התור" בכל מקום ובכל תחום שבו החברה תעודד את מי שתורם לה".