פועלים נגד ישראל במימון הסוכנות היהודית

צעירים יהודיים המגיעים לישראל, מצטרפים לארגון השמאל הקיצוני 'אחוות עמים' ונוטלים חלק בפעילויות בלתי חוקיות ואף אלימות נגד חיילי צה"ל. מי שמתקצב את שהייתם בארץ היא לא אחרת מאשר הסוכנות היהודית שככל הנראה לא מודעת למעשיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/17 20:56 כב באב התשעז

פועלים נגד ישראל במימון הסוכנות היהודית
יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הערב נחשף בחדשות 2 כי הסוכנות היהודית מממנת את פעילות ארגון השמאל "אחוות עמים".

לפי הפרסום, צעירים יהודיים מגיעים מרחבי העולם לישראל ובמשך מספר חודשים לומדים מקרוב על הסכסוך הישראלי פלסטיני.

הבעיה היא שהם מודרכים על ידי ארגון השמאל הקיצוני 'אחוות עמים' ולוקחים חלק בפעולות בלתי חוקיות של פלסטינים, ביניהם בניית מחנות בלתי חוקיים ברחבי יהודה ושומרון והתעמתויות אלימות עם חיילי צה"ל.

הבעיה מתרחבת כשמתגלה כי מי שמתקצב חלק משהייתם בישראל הוא פרוייקט 'מסע' מטעם הסוכנות היהודית, תקצוב שמגיע עד 3,000 דולר למשתתף.

מסתבר שב'אחוות עמים' מאתרים צעירים שנרשמו לפרוייקט 'מסע' ומנסים לגייס אותם ל"פעילות נגד הכיבוש הישראלי". כשהצעירים מגיעים לארץ, כאמור במימון חלקי של כספי ממשלה, הם נוטלים חלק בפעילויות שנועדו לפגוע במדינה.

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר בתגובה לכתבה כי הם הורגלו "לפגוש בהר חברון "פעילי שלום" ואנרכיסטים שנשלחו לכאן במימון מדינות וארגונים זרים שכל מטרתם היא לערער את מדיניות הממשלה הנבחרת ודה פאקטו להכתיב ערכים זרים לאזרחי המדינה. 

לצערנו אנו נאלצים להתמודד לעיתים קרובות עם חבורות מחרחרי הריב מהשמאל הקיצוני. לזה כבר התרגלנו.

אך לתגלית הבאה של ארגון "עד כאן" לא היינו מוכנים: בחודשים האחרונים לוקחת חלק חבורת צעירים יהודים שנשלחו במסגרת תוכנית של הסוכנות היהודית להכיר את הארץ. לתוכנית זו חבר ארגון השמאל הקיצוני 'אחוות עמים' והוא מפעיל צעירים אלו למחאות, הפגנות ופעולות כנגד מדינת ישראל ובעד מאחז ערבי לא חוקי, שהוקם בשטח ישראלי ושתושביו יוצאים זורקי אבנים על תושבים. שם יחד עם ערבים בודדים הנמצאים בשטח מתעמתים הצעירים שהגיעו בשליחות הסוכנות עם כוחות הביטחון ומוסתים נגד שלטון החוק וההתיישבות היהודית באזור.    

לאחר שעודכנתי על ידי הארגון 'עד כאן' שעושה עבודה נפלאה בהר חברון הוצאתי מכתב דחוף ליו"ר הסוכנות נתן שרנסקי איש עתיר זכויות ובטוחני כי הוא לא יתן ידו לתאטרון האבסורד שמתחולל בשטח שמצד אחד אנשי כוחות הביטחון אוכפים את החוק ומנגד צעירים יהודים שמתעמתים איתם וממומנים דרך הסוכנות היהודית.

צריך לזכור שמדינת ישראל לא ממנת הגעה של תוכנית תגלית לגלות את אתרי המורשת ביהודה ושומרון אותם מקומות שבהם חיו האבות ובנו את בתיהם והבנים באו בעקבותיהם"

מהסוכנות היהודית נמסר בתגובה לחדשות 2 כי "בפרוייקט 'מסע' משתתפים מעל 120 אלף צעירים במאות תכניות במטרה לחזק את הזהות היהודית ואת הקשר עם ישראל. פעילות 'אחוות עמים' כפי שהוצגה בתלונה שהועברה אלינו חורגת באופן בוטה ממטרותיו ומנהליו הברורים של הפרוייקט".

עוד אמרו בסוכנות כי "עם קבלת התלונה הועבר הנושא לבדיקה מעמיקה ואנו בוחנים כעת את הצעדים שיינקטו מטעם 'מסע' כלפי התכנית כדי להבטיח שמקרה מעין זה לא יקרה שנית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן