שקד לחוטובלי: “איך את נותנת את ראשות הוועדה למינוי דיינים לחרדים?"

סוער בדיון על העברת הוועדה לבחירת דיינים לידי המפלגות החרדיות. סמוטריץ': "נתניהו בז לדרכה של הציונות הדתית ולרבנים שלה". שקד לחוטובלי: "הולכת שולל את הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 21:47 ט בסיון התשפ

שקד לחוטובלי: “איך את נותנת את ראשות הוועדה למינוי דיינים לחרדים?"
בצלאל סמוטריץ', צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

סוער במליאת הכנסת. הערב (ב') דנה הכנסת בהחלטת הממשלה להעביר את הוועדה למינוי דיינים לידי מפלגת ש"ס, מה שעורר את חמתם של חברי 'ימינה' שתקפו את נתניהו ואת הליכוד. 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה ואמר בדיון כי "נתניהו בז לציונות הדתית - לדרכה, לרבותיה, לאנשיה ולתורה שלה". 

ח"כ איילת שקד תקפה את השרה ציפי חוטובלי, והאשימה אותה כי הוליכה שולל את הציונות הדתית: "השרה חוטובלי, את כנציגת הציבור הולכת שולל את ציבור הציונות הדתית, כי אמרת להם 'אל תדאגו אני אדאג לצינות הדתית'. איך את נותנת שראשות הוועדה למינוי דיינים תעבור לידי החרדים? איך את עושה את זה? חרפה! אין לי מילה אחרת". בתגובה לדברים תקפו בחזרה חברי הכנסת של ש"ס את שקד. ח"כ ינון אזולאי אמר: "יש לך עזות מצח לבוא פה ולדבר על החרדים? את יודעת כמה אנחנו הוגנים איתך, אנחנו אלה שדואגים לכם".

שקד הוסיפה לתקוף את הליכוד: "אם לציונות הדתית לא היו 6 מנדטים לא היינו נותנים לזה לקרות. אנחנו בקואליציה לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות, נלחמנו מלחמת חורמה על זה". לדבריה, "נתניהו אמר - אתם תלכו לאופוזיציה, תסתפקו ברסיסים, ואני את הוועדה למינוי דיינים אתן לחרדים. זו חרפה. אני מקווה מאוד שהציונות הדתית בפעם הבאה תהיה חכמה, ותראה איך נתניהו הוליך אותם שולל ואיך אתם הולכתם אותם שולל. הציבור לא יסלח לכם". סיימה שקד.

https://www.facebook.com/NewYaminParty/videos/747597076012528/

מוקדם יותר תקף ח"כ מתן כהנא את ההחלטה להעביר את הוועדה למינוי דיינים לידי מפלגת ש"ס. כהנא כתב כי "ההחלטה להעביר את ראשות הוועדה למינוי דיינים לידי החרדים היא החלטה רעה. תחת ממשלת הליכוד נשברות מוסכמות ומופרים נוהגים ששימרו עד כה את האיזון העדין בין המגזרים בבתי הדין הרבניים וברבנויות הערים". 

כהנא הוסיף: "בכוונתי לפעול ככל יכולתי למינוי רבנים מהציונות הדתית לתפקידי מפתח. תלמידי חכמים המשלבים בחייהם תורה ועבודה, שירות צבאי ולימוד תורה צריכים להוביל את ההנהגה הדתית במדינה שלנו. לכתחילה. אנו נדאג שכך גם יהיה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן