הנשיא אישר הארכה לגנץ עד יום רביעי בחצות

נתניהו וגנץ טרם הספיקו להגיע להסכם משותף, וביחד ביקשו מהנשיא להאריך את המנדט, שנתן להם עוד יומיים. בימינה מאיימים שאם נתניהו יזניח את הסוגיה המשפטית הם יפרשו מהגוש: "נגמר עידן גוש הימין, זהו סכין בגב של הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/20 00:29 כ בניסן התשפ

הנשיא אישר הארכה לגנץ עד יום רביעי בחצות
צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

הנשיא אישר להאריך את המנדט של בני גנץ בעוד יומיים. לאחר ישיבה חפוזה כבת שעה, במעון ראש הממשלה, הליכוד וכחול לבן טרם הגיעו להסכם קואליציוני להקמת ממשלת חירום. הערב היה אמור לפקוע המנדט של בני גנץ, לאחר שהנשיא סירב לפני מספר ימים להאריך. בליכוד רוצים להראות נכונות להשלמת הרכבת הממשלה והחליטו במשותף עם כחול לבן לבקש שוב מהנשיא שייתן הארכה על מנת להשלים את ההסכם. בעקבות הבקשה המשותפת חזר הנשיא מהחלטתו וייתן הארכת מנדט עד ליום רביעי בחצות.

לאחר החלטת הנשיא יצאה הודעה משותפת לכחול לבן ולליכוד: "בפגישה הערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ חלה התקדמות משמעותית במגעים לממשלת חירום לאומית. הצדדים קבעו להיפגש שוב מחר בבוקר בנוכחות צוותי המשא ומתן".

אמש (ב') נתניהו וגנץ נשאו נאומים המראים כי שניהם עוד מוכנים לשאת ולתת ולהגיע לכדי ממשלת חירום. ההחלטה עוררה באופן טבעי ביקורת ממחנה השמאל שראה בהחלטת גנץ להמשיך את המשא ומתן ככניעה לנתניהו. אלא שגם בימין חוששים מההחלטות שיגיעו על מנת להשלים את הרכבת הממשלה, ובמיוחד ימינה שמאיימת בפרישה מהגוש.

בימינה מבהירים כי אם נתניהו במהלך ההסכם יוותר בעניין הוועדה לבחירת שופטים והחלת הריבונות, המפלגה רואה זו בגידה בגוש הימין ותפרוש מהגוש. ""לצערנו מתברר שנתניהו מוכר את מערכת המשפט והריבונות לשמאל. אם זה כך אז נגמר עידן גוש הימין. זהו סכין בגב של הציונות הדתית שהלכה עימו ויהיה גם גט כריתות. לא ייאמן שעם 59 מנדטים הוא ויתר על הכל לגנץ עם 17 מנדטים".