כחול לבן: "בעקבות ויכוח על הרכב הוועדה למינוי שופטים, הופסק המשא ומתן"

למרות שהגיעו להבנות בכלל הנושאים, בכחול לבן טוענים כי גורמים בליכוד דרשו את תיקון ההבנות והכנסת שינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים, ועל כן הופסק המשא ומתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 19:32 יב בניסן התשפ

כחול לבן: "בעקבות ויכוח על הרכב הוועדה למינוי שופטים, הופסק המשא ומתן"
נתניהו וגנץ., צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

לאחר שבליכוד ובכחול לבן הגיעו לסיכומים לקראת הקמת הממשלה ה-35, אומרים בכחול לבן כי, "לאחר הגעה להבנות בכל הנושאים, ביקשו בליכוד לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות זאת הופסק המשא ומתן. לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה.

נזכיר כי לפי ההבנות: בסוגיית יו"ר הכנסת, הצדדים הגיעו להסכמה שבתפקיד יכהן יריב לוין מהליכוד. כחול לבן תוכל לבחור בין תיק החוץ והחינוך. 30 שרים יושבעו, אך לאחר שיחלוף משבר הקורונה, הממשלה תורחב ל-34 שרים.  לבקשת כחול לבן - חוק נורווגי יכניס לכנסת שורת ח"כים חדשים רק מרשימת חוסן לישראל (הרשימה של גנץ).  מינוי שופטים - נתון לפרשנות בסעיף כללי שמדבר על קבלת החלטות בהסכמה.

בעניין הריבונות, שנראה כי שני הצדדים לא מתכוונים להתפשר עליו, הושגה הבנה כי, סוגיית החלת הריבונות תובא להצבעה תוך חודשיים וחצי, לאחר ״היוועצות״ עם גנץ ובהסכמת האמריקנים. יינתן חופש הצבעה בממשלה בנושא זה.

וכך נכתב בנוגע להחלת הריבונות: ״בכל הנוגע להצהרת הנשיא טראמפ - ראש הממשלה וראש הממשלה המיועד יפעלו בהסכמה מלאה של ארה״ב ובהידברות עם הקהילה הבינלאומית תוך שמירה על האינטרסים האסטרטגיים והסכמי השלום".

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, נפגשו הבוקר במטרה להגיע להבנות על הקמת ממשלת חירום לאומית. ההודעות המשותפות לליכוד וכחול לבן מגיעות על רקע האולטימטום, שלכאורה, הציב מוקדם יותר בני גנץ לליכוד. ב'כאן' דווח כי גנץ שלח איום למפלגת הליכוד: אם תוך שעה לא יחתם הסכם אקדם חקיקה נגד נתניהו". שעה עברה, הסכם לא נחתם ובליכוד וכחול לבן ממשיכים לעבוד יחד.  

בתגובה כתב יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, בחשבון הטוויטר שלו: "ראיתי שבני גנץ נתן אולטימטום לראש הממשלה, שאם תוך שעה לא חותמים איתו, הוא מקדם את החקיקה שהונחה בעניין כהונת ראש ממשלת מעבר תחת כתב אישום. אז תנוח דעתך אדוני יו"ר הכנסת, לא יחתמו איתך בשעה הקרובה. ‏החקיקה שלנו ממתינה על שולחן הכנסת. תתקדם."

יו״ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר מסר כי: "אם ככה גנץ חושב לנהל את הדמוקרטיה שלנו מוטב שיחשוב שוב ושיחזור בו מיד מהסגנון המכוער הזה. ‏אני קורא לראש הממשלה שלא להיכנע ולעמוד על העקרונות הימניים שלנו. בני, ככה לא מייצרים אחדות, ככה מסיתים ומפלגים."

גם ברשימה המשותפת התייחסו לאולטימטום שלכאורה הציב גנץ ומסרו: "אם גנץ יביא חקיקה נגד נתניהו - נתמוך בה."
מיש עתיד נמסר: "אנחנו עסוקים בעבודה אמיתית בוועדת הקורונה בזמן שגנץ מתבזה, יש כאלה שבאו לקשקש ויש כאלה שבאו לעבוד."

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן