גנץ הודיע לנשיא: ייתכן ואזדקק להארכת המנדט להרכבת ממשלה

יו"ר כחול לבן עומד לסיים את תקופת המנדט להרכבת ממשלה שניתנה לו, אך לאחר שטרם הוסכם ההסכם להרכבת ממשלה. כעת הודיע לריבלין שיתכן ויבקש הארכה כדי לסיים את תהליך הרכבת הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 16:47 יא בניסן התשפ

גנץ הודיע לנשיא: ייתכן ואזדקק להארכת המנדט להרכבת ממשלה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, ח"כ בני גנץ, התקשר אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ועדכן אותו אודות המאמצים להקמת ממשלת חירום ואחדות לאומית. גנץ עדכן את הנשיא כי להערכתו יתכן ויצטרך לבקש ממנו לאחר חג הפסח את הארכת המנדט המתאפשרת על פי חוק. נשיא המדינה הבהיר כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת לקראת תום המנדט הצפוי ב-13.4 בחצות.

במידה וכחול לבן לא יסיימו את הרכבת הקואליציה בתקופת המנדט שניתנה להם, הם צפויים לאבד גם את ראשות הוועדה המסדרת בכנסת. מנגד מופעל לחץ על הליכוד כי אם לא יגיעו להסכם קואליציוני עד תום הזמן, בכחול לבן יבחנו את חידוש החקיקה שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. הצבעה שעלולה לעבור ברוב בכנסת. 

הבוקר נודע כי מחלוקת נוספת בין הליכוד לכחול לבן, צצו בנושא הרכב הוועדה למינוי שופטים. במהלך המשא ומתן העלה צוות הליכוד דרישה לקבל את שני המקומות הפנויים בוועדה לחברי כנסת מטעם המפלגה, בעוד בכחול לבן מתנגדים לכך. יועצו של גנץ, רונן צרור אף התבטא בעניין וטען כי העניין יכול לתקוע את המו"מ.