שקד: מסירת תיק המשפטים לכחול לבן - עצירת המהפכה וחזרה לאחור

שרת המשפטים לשעבר מסבירה מדוע מסירת תיק המשפטים לכחול לבן תעצור את המהפכה שחוללה בוועדה למינוי שופטים. "מסירת משרד המשפטים לידי השמאל משמעה לא רק עצירת המהפכה אלא חזרה לאחור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/20 22:17 י בניסן התשפ

שקד: מסירת תיק המשפטים לכחול לבן - עצירת המהפכה וחזרה לאחור
איילת שקד. תיק המשפטים לכחול לבן?, צילום: פלאש 90

המשא ומתן להרכבת הקואליציה בין הליכוד לכחול לבן נראה לקראת סיום, כאשר בהסכם המתגבש, כחול לבן צפויה לקבל את תיק המשפטים. מי שיוצאת פעם נוספת נגד המהלך, היא שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת איילת שקד (ימינה), שמסבירה כי בנינת תיק המשפטים לכחול לבן יש בה להחזיר את השליטה של השופטים בוועדה למינוי שופטים. 

"משמעות מסירת משרד המשפטים לידי השמאל - השבת שליטת השופטים בוועדה לבחירת שופטים. במהלך כהונתי כשרת המשפטים התבטא אהרון ברק כי פעם שרי המשפטים ידעו את מקומם. הוא הסביר כי השרים תמיד הצביעו איתו בוועדה לבחירת שופטים, באמרם: 'אנחנו לא מבינים בזה אז תמנה אתה את מי שנראה לך'. ‏הסיפור הזה משקף את עומק השינוי שהחל בכהונתי. לראשונה, נבחרי הציבור בוועדה לבחירת שופטים כרתו ברית עם נציגי לשכת עורכי הדין והשופטים איבדו את אחיזתם בוועדה. כך החלה המהפכה השמרנית, במסגרתה בחרנו 334 שופטים, מתוכם 6 לבית המשפט העליון.

"‏רומא לא נבנתה ביום אחד, ומהפכה לא משלימים בקדנציה אחת. מסירת משרד המשפטים לידי השמאל משמעה לא רק עצירת המהפכה אלא חזרה לאחור. לימים בהם השופטים שיבטו את עצמם. ‏בקדנציה הקרובה ימונו לפחות 4 שופטים לבית המשפט העליון. זוהי הזדמנות היסטורית לגבש רוב שמרני. ויתור על ההזדמנות הזאת ייזכר לדיראון עולם".