ימינה מאיימת על נתניהו: "נקדם חוקים נגד שחיתות"

המשא ומתן הקואליציוני מגיע לשלבים הסופיים, ובליכוד מציעים לימינה את תיק החינוך ועוד תיק זוטר, אולם במפלגה דורשים תיק נוסף ומאיימים: "אם נתניהו יפקיר את הציונות הדתית, זה יתנקם בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 19:13 ח בניסן התשפ

ימינה מאיימת על נתניהו: "נקדם חוקים נגד שחיתות"
נתניהו ובנט. ידעו ימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר הדיווח כי תיק החינוך עובר לידי כחול לבן, בכירים במפלגת ימינה מאיימים כי המפלגה תשב באופוזיציה ולא תצטרף לממשלת האחדות שמקימים יחד בני גנץ ובנימין נתניהו.

בליכוד העבירו לימינה הצעה לקבל לידיהם את תיק החינוך ועוד תיק נוזף זוטר, אולם בימינה לא מרוצים מההצעה וטוענים כי הכל ספינים. מנגד בכירים בימינה טוענים כי ההצעה אפילו לא הגיעה אליהם וצוות המשא ומתן מטעם הגוש ממדר אותם מקבלת ההחלטות. 

מפתח חלוקת התיקים הוא אחד לשלושה וחצי מנדטים, אולם בימינה דורשים שלושה תיקים כך ששני בכירים יקבלו תיק מלא והשניים הנוספים יערכו רוטציה בתיק הנוסף, אולם בליכוד מסרבים לדרישה הזו מכיוון שלימינה יש רק שישה מנדטים. 

ראשי ימינה חוגגים בערב הבחירות.

ישבו באופוזיציה? ראשי ימינהצילום: ללא

בימינה מאיימים כי יישבו באופוזיציה ומאשימים את נתניהו בפירוק הבלוק לאחר שהיו נאמנים לו לכל אורך השנה האחרונה: "אם נתניהו יפקיר את הציונות הדתית, זה יתנקם בו", תוקפים בכירי ימינה. בליכוד לא מתכוונים לתת לימינה יותר משר אחד קבוע. אם יסכימו להיכנס לממשלה לפי מפתח כזה, החינוך ישמר להם. אם לא, התיק ימסר, וטוענים: "להיסטריה של ימינה אין בסיס. פנינו אליהם בימים האחרונים אבל הם באים בדרישות לא ריאליות. האחרים שגדולים מהם מקבלים 2 שרים. נתניהו מתכוון לדאוג להם ולהכניס אותם לממשלה. בניגוד לשמועות אין לו שום כוונה לפרק את הבלוק".

בתגובה לדברי הליכוד אומרים בימינה: "אנחנו לא חלק ממשחק הכיסאות של נתניהו וגנץ.
כבר שבוע שנתניהו מנהל את המו"מ לבד, בלי לשתף את שותפיו בשנה האחרונה. אם נתניהו מכר את כל מה שחשוב לימין, אין לנו שום כוונה להיות עלה תאנה בממשלת שמאל בראשותו שמוכרת את תיק המשפטים, מחסלת את הריבונות, מבטלת את חוק קמיניץ ועוד.
ימינה תקדם את ערכיה בממשלה או בכנסת. ארץ ישראל, תיקון מערכת המשפט, זהותה היהודית של המדינה, שוק חופשי, מלחמה בשחיתות, ועוד.
מי שיהיה חתום על פירוק הבלוק הוא נתניהו".

בליכוד הגיבו: "ההודעה המבישה של ימינה מוכיחה שעבור ג׳ובים הם מוכנים לחבור לרשימה המשותפת ולשמאל הקיצוני כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו, בניגוד מוחלט להבטחתם לבוחריהם ובניגוד לבחירת מצביעי המחנה הלאומי".