יולי אדלשטיין התפטר: "החלטת בג"ץ מסוכנת, ליקוי מאורות חמור"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע על התפטרותו מהתפקיד, וכעת ידונו בכנסת בשאלה האם ההתפטרות נכנסת לתוקף באופן מיידי, או רק לאחר 48 שעות: "החלטת בגץ מחרבת את עבודת הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/20 10:58 כט באדר התשפ

יולי אדלשטיין התפטר: "החלטת בג"ץ מסוכנת, ליקוי מאורות חמור"
יולי אדלשטיין אחרי התפטרותו, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע על התפטרותו מהתפקיד, בעקבות החלטת בג"ץ כי עליו לכנס דיון בהחלפתו: "בג"ץ מחרב את עבודת הכנסת".

כזכור, אחרי שבג"ץ הציע לאדלשטיין ביום שני לקיים דיון בנושא בהקדם, בעקבות עתירת מפלגות האופוזיציה, דחה יו"ר הכנסת את ההצעה במכתב מנומק, המסביר כי על פי לשון החוק ניתן לדחות את הדיון בהחלפת היו"ר עד להקמת ממשלה. בנוסף, ביקר בחריפות את התערבות בג"ץ בעבודת הכנסת, ואת ההפרה של עקרון הפרדת הרשויות. 
בעקבות המכתב הורה בג"ץ לאדלשטיין, עוד באותו ערב, לכנס את המליאה עד ליום רביעי, כלומר היום, לדיון בנושא החלפת יו"ר הכנסת. בעקבות כך החליט אדלשטיין להתפטר.

טרם ברור מה המשמעות של ההחלטה, והאם היא תיכנס לתוקף מיד, או רק לאחר 48 שעות. כך או כך, אדלשטיין נעל את הישיבה, והכנסת תתכנס מחדש רק ביום שני, אז ייבחר יו"ר חדש, שצפוי להיות ח"כ מאיר כהן מכחול לבן, אלא אם כן תושג הסכמה על הליכה לממשלת אחדות.

פעם אחרונה במקום יו"ר הכנסת?

פעם אחרונה במקום יו"ר הכנסת?צילום: דוברות הכנסת

"החלטת בג"ץ מחרבת את עבודת הכנסת"

אדלשטיין פתח את ישיבת המליאה ואמר: "ביום שני השבוע, בית הדין הגבוה לצדק קבע, שעל יושב ראש הכנסת להעמיד להצבעה עוד השבוע את בחירתו של יושב ראש הכנסת החדש".

לדברי אדלשטיין, "החלטת בג׳צ אינה מבוססת על לשון החוק, אלא על פרשנות חד צדדית וקיצונית. החלטת בג׳צ סותרת את תקנון הכנסת. החלטת בג׳צ מחריבה את עבודתה של הכנסת. החלטת בג׳צ מהווה התערבות גסה ויהירה של הרשות השופטת בענייניה של הרשות המחוקקת הנבחרת! החלטת בגצ פוגעת באופן חסר תקדים בריבונות העם ובריבונות הכנסת. החלטת בג׳צ חותרת תחת יסודותיה של הדמוקרטיה הישראלית".

הוא הוסיף: "כדמוקרט, כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב ראש של בית הנבחרים –אני קובע שהחלטת בג׳צ היא החלטה שגויה וחמורה המביאה לידי ביטוי ליקוי מאורות מסוכן.

יולי אדלשטיין אחרי התפטרותו

יולי אדלשטיין אחרי התפטרותוצילום: דוברות הכנסת

"חברי הכנסת, כמי ששילם מחיר אישי כבד של שנות מאסר ועבודות פרך על הזכות לחיות כאזרח במדינת ישראל, אין צורך בהסברים עד כמה אני אוהב את מדינת ישראל ואת עם ישראל. ולכן, כדמוקרט, כיהודי-ציוני, כמי שנלחם נגד משטרים אפלים, וכיושב הראש של הבית הזה – לא אניח לישראל להידרדר לאנרכיה. לא  אתן יד למלחמת אחים! אפעל על פי רוחו של מנחם בגין אשר ביוני 1948, בימי האלטלנה, מנע מלחמת אחים.

"חברי הכנסת, אזרחי ישראל – בימים אלה העם שלנו זקוק לאחדות, זקוק לממשלת אחדות.  
בימים, בהם מגיפה מסכנת אותנו מבחוץ והשסע קורע אותנו מבפנים, על כולנו לנהוג כבני אדם, על כולנו להתעלות. על כולנו להתאחד.

"אי לכך, למען מדינת ישראל ובכדי לחדש את הרוח הממלכתית בישראל - אני מתפטר בזאת מתפקידי כיושב ראש הכנסת.
נתפלל, ואף נפעל, לימים טובים יותר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן