אושרה בכנסת הקמת וועדה מיוחדת לענייני קורונה

מליאת הכנסת אישרה את הקמת ארבע הוועדות עליהן המליצה הוועדה המסדרת. אחת מהוועדות תעסוק בהתמודדות המדינה מול נזקי נגיף הקורונה. וועדות נוספות יוקמו למיגור אלימות במגזר הערבי והיערכות מערכת החינוך לשנה"ל תשפ"א

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/03/20 18:12 כח באדר התשפ

אושרה בכנסת הקמת וועדה מיוחדת לענייני קורונה
ארכיון, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה לפני דקות אחדות את הקמת ארבע וועדות הכנת המיוחדת אותן הציעה הוועדה המסדרת להקים. ארבע הוועדות שיוקמו: וועדה לענייני נגיף הקורונה, וועדה למיגור אלימות במגזר הערבי, וועדה מיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנה"ל תשפ"א ווועדה נוספת לענייני עבודה ורווחה, כך על פי פרסום בכאן 11.

אישור הוועדה המסדרת מגיע על רקע מחלוקת קשה בין כחול לבן והליכוד, כאשר מפלגתו של בני גנץ דורשת להחליף את יו"ר הכנסת, בעוד בליכוד מנסים לבלום את המהלך. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את גנץ באופן רשמי במטרה להיפגש עמו ולנסות להקים ממשלת אחדות, אולם, גורמים בכחול לבן טענו כי מודבר בספין של נתניהו, ולא ברור אם פגישה כזו אכן תתקיים.

יו"ר וועדת החינוך, ח"כ ניצן הורוביץ התייחס להקמת הוועדה ואמר: "החשיבות והדחיפות של  ועדת החינוך עלתה באופן דרמטי בעקבות משבר הקורונה. עד עכשיו, במשך יותר משנה, פעלה הממשלה בלי שום פיקוח פרלמנטרי. מהיום יש פיקוח ציבורי על משרד החינוך. זה הצעד הראשון של הכנסת החדשה"

עוד הוסיף הורביץ ואמר: "אנחנו לא מתכוונים לבזבז זמן. נתחיל בפעילות כבר השבוע כדי לדאוג  ששני מיליון התלמידים, הוריהם, ורבבות המורים ועובדי המערכת יקבלו מענה אחראי וראוי לכל הסוגיות והבעיות שנוצרו במשבר הנוכחי. נפקח על פעולות הממשלה, נדרוש תשובות לשאלות הקשות ונקדם פתרונות שיקלו ככל האפשר על הציבור בעת השבתת מערכת החינוך, ונטפל בהכנת המערכת לשנת הלימודים הבאה"