התפתחות: נתניהו מזמין את גנץ לפגישה רשמית

לשכת ראש הממשלה שיגרה הזמנה רשמית ליו"ר כחול לבן, במטרה לקיים מפגש של השניים. מוקדם יותר ראש הממשלה שיגר מסר מפויס ליו"ר כחול לבן וביקש ממנו לחבור לממשלת אחדות: "זה לא הזמן לבחירות רביעיות". במקביל - מחלוקת קשה בין המפלגות על זהות יו"ר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/20 14:31 כח באדר התשפ

התפתחות: נתניהו מזמין את גנץ לפגישה רשמית
גנץ ונתניהו. בקרוב ביחד?, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ קיבל לפני דקות אחדות הזמנה רשמית מראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר מטרת ההזמנה היא לקיים פגישה של השניים, בנסיונות אחרונים להביא לממשלת אחדות. הזמנתו של גנץ ללשכת נתניהו נשלחה על רקע מחלוקת קשה בין המפלגות, כאשר כחול לבן בתמיכת בית המשפט דורשים להחליף את יו"ר הכנסת, בעוד בליכוד מתנגדים. גורמים בכחול לבן הגיבו להזמנה ואמרו: "זה ספין של נתניהו".

נזכיר כי מוקדם יותר  הוקמו ועדות הכנסת הזמניות, אולם ההצבעה על יושב ראש הכנסת עדיין עומדת בעינה, כאשר ראש הממשלה נתניהו העביר ליו"ר כחול לבן, בני גנץ מסר אחרון לאחדות בטוויטר: "בני גנץ, זו שעת מבחן למנהיגות ואחריות לאומית. אזרחי ישראל זקוקים לממשלת אחדות שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם. זה לא הזמן לבחירות רביעיות. שנינו יודעים שהפערים בינינו קטנים ושניתן להתגבר עליהם ולהקים ממשלה. בוא ניפגש עכשיו ונקים ממשלה עוד היום. אני מחכה לך", כתב ראש הממשלה. 

מהמגעים לאחדות התפוצצו בסוף השבוע שעבר, לאחר שכבר הושגו הסכמות במסגרתן תקום ממשלה פריטטית, נתניהו יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה וחצי ולאחריו בני גנץ. אולם כעת הצדדים הגיעו למבוי סתום. 

לפי שעה ח"כ משה יעלון וח"כ יאיר לפיד מסרבים לשבת תחת נתניהו, לעומתם ח"כ גבי אשכנזי וגנץ כבר נתנו את הסכמתם. השבוע יו"ר כחול לבן נשמע אחרת בהצהרות פומביות וטען כי הוא יהיה ראשון ברוטציה כי לו יש רוב ממליצים.