התנועה לאיכות השלטון: לא לתת לנתניהו להרכיב ממשלה

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "אדם שעל גבו יש שלושה כתבי אישום חמורים, אינו כשיר להרכבת ממשלה. על בית המשפט העליון להתערב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/20 09:24 ז באדר התשפ

התנועה לאיכות השלטון: לא לתת לנתניהו להרכיב ממשלה
צילום: ללא

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ג') עתירה לבג"ץ כנגד היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת והיועצת המשפטית לבית הנשיא. בעתירתה מבקשת התנועה מבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שיוציא צו ביניים שיורה על הקפאת הליך ההמלצה, עד אשר היועצים המשפטיים, לממשלה, לכנסת ולנשיא, יוציאו חוות דעת מפורטת הכוללת את אמות המידה הדרושות על מנת להמליץ לנשיא על מועמד, ועל מנת שהנשיא יוכל לקבל החלטה חוקית - וכפי שהם מחויבים לעשות על פי דין ומתוך תפקידם.

צילום: ללא

התנועה מזכירה כי בעת הנוכחית בנימין נתניהו עומד כחבר כנסת מן המניין, המבקש לקבל על עצמו את הרכבת הממשלה, ואין הוא מכהן כראש ממשלה נבחר - אלא רק כראש ממשלה מכח דיני הרציפות. במצב זה, טוענת התנועה, חל עליו הדין החל על כל חבר כנסת המבקש לקבל את המלצת הסיעות ולאחריה את המנדט מהנשיא - ומבחינה זו, חלים עליו כל דיני הכשירות החלים על כל חבר כנסת אחר במעמד זה.

לפיכך, טוענת התנועה, כי נאשם בפלילים, ובפרט בעבירות החמורות של שוחד מרמה והפרת אמונים, לא יכול להיות כשיר לקבל על עצמו את תפקיד הרכבת הממשלה, ובוודאי לא יכול להיות כשיר בהמשך לנהל את הממשלה. וזאת משום שהוא אינו כשיר נורמטיבית - מדובר בנאשם בפלילים בעבירות החמורות ביותר בהן יכול להיות נאשם נבחר ציבור, ואשר לראשונה בתולדות מדינת ישראל הוא נאשם בביצוען בעודו מכהן בכס ראש הממשלה. אדם כזה אינו יכול לשמש דמות מנהיג ומודל לחיקוי ואינו יכול לכהן כראש ממשלה.

השר ארדן בתגובה לעתירה: "עתירה מבישה נגד הכרעת העם הברורה. אני בטוח שיימצאו מעל 60 חברי כנסת להקמת ממשלה בראשות נתניהו וגם לקבוע בחקיקה, אם יהיה בכך צורך, הבהרה לחוק"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן