אורלי לוי תערוק? כך נתניהו עשוי להשיג קואליציית 61

במצב בו המדגמים יהיו נכונים גם לתוצאות האמת, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, שחברה לרשימה אחת עם העבודה ומרצ, עשויה להיות זו שתביא לנתניהו את הרוב בכנסת, מסיבה פשוטה: היא נחשבת למפלגה נפרדת, ויכולה לפרוש לבד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/03/20 00:10 ז באדר התשפ

אורלי לוי תערוק? כך נתניהו עשוי להשיג קואליציית 61
ח"כ אורלי לוי אבקסיס, צילום: פלאש 90

האם תקום ממשלת 61? על פי תוצאות שלושת מדגמי ערוצי הטלוויזיה, גוש הימין השיג 60 מנדטים, שהם מנדט אחד פחות מהמספר המיוחל, שיאפשר לנתניהו להקים ממשלה. אם אלו יהיו תוצאות האמת, ראש הממשלה יצטרך לעבוד קשה ולהעביר "עריקים", כפי שאמר בראיון לחדשות כיפה ערב הבחירות, ממחנה המרכז-שמאל למחנה הימין.
במקרה כזה, המועמדת העיקרית, נכון להערב, לבצע מעבר כזה, היא מספר 2 ברשימת העבודה-גשר-מרצ, אורלי לוי-אבקסיס. כזכור, לוי-אבקסיס החלה את דרכה במפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, בימים שעוד היה חלק מגוש הימין, ולאחר מכן, בבחירות אפריל, התמודדה עצמאית בראשות מפלגת 'גשר', שלא עברה את אחוז החסימה.

לוי-אבקסיס היא בתו של דוד לוי, שהיה מבכירי הליכוד, ואחותו של ז'קי לוי, שהיה ח"כ בליכוד ומכהן היום כראש עיריית בית שאן. עמדותיה של לוי-אבקסיס מזוהות עם הימין החברתי, ואלו הנושאים אותם קידמה בשנותיה בכנסת, ותחת הדגל הזה הריצה את מפלגתה העצמאית.

ראשי העבודה

תחזור הביתה? לוי-אבקסיס חוברת למפלגת העבודה, בקיץ האחרוןצילום: פלאש 90

בבחירות ספטמבר 2019 חברה למפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ, במטרה ליצור גוש חברתי שימשוך קולות מהימין הרך. כפי שהוכח בבחירות הקודמות ובבחירות הללו. החבירה המלאה של לוי-אבקסיס לגוש השמאל התרחשה עם חבירת העבודה-גשר למפלגת מרצ, אך עם כל זאת, היא עדיין נחשבת לשייכת יותר לגוש הימין.

בנוסף לכל זאת, ואולי לפני כל זאת, יש לאורלי לוי-אבקסיס יתרון אחד משמעותי: היא מייצגת בכנסת מפלגה עצמאית, על אף היותה חלק מסיעה גדולה יותר. המשמעות היא כי היא יכולה לפרוש מהמפלגה באופן עצמאי, ללא צורך בשליש סיעה.
במצב כזה, היא תיחשב לסיעה "תקנית" בכנסת, ולא יוטלו עליה הסנקציות המוטלות על ח"כ שפרש עצמאית ממפלגתו, ביניהן האיסור להתמודד בבחירות הבאות, והאיסור עליו להתמנות לשר בממשלה. כל אלה הופכים אותה למועמדת האידאלית מבחינת גוש הימין להצטרף לממשלה ולקואליציה.

לוי אבקסיס עצמה אמרה הערב, בהודעה שהוציאה לתקשורת, כי היא "ממשיכה בדרכה". לפני הבחירות הצהירה שוב ושוב כי לא תצטרף לממשלת נתניהו. האם תעמוד במילתה, גם בתמורה למינויה לשרת הבריאות, התפקיד אליו היא נושאת עיניים כבר זמן רב? נגלה בקרוב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן