סקר מנדטים: גוש הימין עם 59 מנדטים, עוצמה יהודית מתרסקת

סקר מכון דיירקט-פולס של שלמה פילבר, מעניק 59 מנדטים לגוש הימין, ולראשונה עוצמה יהודית יורדת מתחת ל-1%. ישראל ביתנו יורדת לשישה מנדטים בלבד, והליכוד בראש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 12:03 ב באדר התשפ

סקר מנדטים: גוש הימין עם 59 מנדטים, עוצמה יהודית מתרסקת
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

מכון דיירקט-פולס ממשיך לספק סקרים לא שגרתיים. על פי הסקר שפרסם היום (ה') המכון, בראשו עומד שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת, ועד מדינה במשפטו של ראש הממשלה נתניהו, מפרסם סקר אחרון לפני הבחירות, לפיו המגמה של התחזקות גוש הימין נמשכת, והוא עומד על 59 מנדטים.

הליכוד
35
הליכוד
כחול לבן
33
כחול לבן
שס
9
שס
ישראל ביתנו
6
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
13
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
9
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
7
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי דיירקט פולס בתאריך 27/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי תוצאות הסקר, הליכוד מוביל עם 35 מנדטים, לעומת 33 לכחול לבן. הרשימה המשותפת נשארת על 13 המנדטים שהשיגה גם בכנסת הנוכחית. 
ההתחזקות של כחול לבן באה על חשבון העבודה-גשר-מרצ, שיורדת לתשעה מנדטים. גם ש"ס שומרת על כוחה מהכנסת הנוכחית ועומדת על תשעה מנדטים. יהדות התורה עולה במנדט אחד, לשמונה מנדטים.
ימינה ממשיכה לדשדש ושומרת על כוחה עם שבעה מנדטים, וישראל ביתנו של ליברמן ממשיכה במגמת הירידה ועומדת על שישה מנדטים, שניים פחות מכוחה בכנסת הנוכחית.

עוצמה יהודית יורדת לראשונה בסקרים אל מתחת לאחוז, וניצבת על 0.96% מקולות המצביעים.

מבחינת תמונת הגושים, כאמור, גוש הימין עומד על 59 מנדטים, גוש המרכז-שמאל-ליברמן עומד על 48 מנדטים, והרשימה המשותפת עם 13.

פירוט תוצאות הסקר והסברי המגמות

בדיירקט פולס מפרטים את המגמות והשינויים בסקר, לעומת הסקרים הקודמים: "שני גורמים עיקריים הביאו לחיזוק בכוחו של גוש הימין, במגמה איטית שזיהינו שהחלה כבר לפני חודש והתגברה גם בשבוע האחרון: הראשון - לראשונה מאז בחירות ספטמבר, אחוז המצהירים מקרב בוחרי הליכוד כי יבואו להצביע, משתווה לנתון של מצביעי כחול לבן. זהו נתון דרמטי במסגרת ניתוח המגמות ומזכיר מאוד את התגייסות מצביעי הליכוד בבחירות 2015.
הגורם השני - כ- 3 מנדטים שהשלימו את המעבר הסופי מגוש השמאל - מרכז לגוש הימין. רובם אגב, בוחרי כחלון וגשר מאפריל 2019. 

אחוז המתלבטים הצטמצם בהתאמה בשבוע האחרון, מכ- 10% ל- 2.6% בלבד. 

הסקר המפתיע של דיירקט פולס

הסקר המפתיע של דיירקט פולסצילום: דיירקט פולס

מול אובדן המנדטים לליכוד, כחול לבן מפצה את עצמה בכ- 2 מנדטים שהיא שואבת אליה מהעבודה - גשר - מרצ שיורדת ל- 9 מנדטים ומתחזקת מעט על חשבון המשותפת, שמפסידה את המנדט ה- 14.
ליברמן נחלש גם הוא במנדט נוסף ומתייצב על הספרה 6. שני שליש מהמנדט שאיבד, חוזרים לגוש הימין. ימינה מתייצבת על 7 מנדטים וש"ס על 9.
עוצמה יהודית שמסרבת לפרוש, נתפסת כמכשול לניצחון הימין ובהתאם היא נחלשת עוד. לראשונה במדגמים שלנו היא מקבלת פחות מאחוז מהקולות - 0.96%.

במגזר הערבי נראה כי אחוזי ההצבעה הפעם יעלו במקצת על 59% ההצבעה שהיו בסטפמבר, ויחצו את רף ה- 60%. אולם, באופן מפתיע, הליכוד מתחזק שם ועשוי לזכות בכ- 7% מקולות המיעוטים, כמנדט שלם, שחלקו הגדול מגיע מהדרוזים שהעבירו את תמיכתם מכחול לבן לליכוד, ככל הנראה בעקבות הקמפיין של הליכוד וההתקפות של נתניהו על אשכנזי אודות פגיעתו בדרוזים. מסתבר כי מדובר במהלך דרמטי של נתניהו.
כחול לבן מחזירה לעצמה במגזר כשליש מנדט.

הסקר נערך על ידי חברת Direct Polls LTD בתאריך ה- 26 בפברואר 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 2,983 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל (18+), הכוללים בתוכם את החברה הערבית (371), החברה החרדית (581) ויוצאי ברה"מ לשעבר (305) תוך מתן משקלים מתאימים. טעות הדגימה הסטטיסטית 2.1%+- בהסתברות של 95%.