סמוטריץ' לכיפה: "לרב רפי יש עוד מה ללמוד במרחב הפוליטי, וגם לי"

יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה מסכם, בראיון לחדשות כיפה, את התהליך הקשה עד להרכבת הרשימות ומודה כי הוא ידע מההתחלה שהציונות הדתית לא תלך בשני ראשים: "בתוך משפחה מותר לריב, אבל לא מפרקים את החבילה"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/01/20 23:03 כו בטבת התשפ

סמוטריץ' לכיפה: "לרב רפי יש עוד מה ללמוד במרחב הפוליטי, וגם לי"
בצלאל סמוטריץ' בלשכתו, צילום: כיפה

תשעה ימים לאחר הגשת הרשימות לכנסת ה-23, יו"ר האיחוד הלאומי ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' עדיין מסתייג מלתקוף את ההתנהלות של הרב רפי, אך שמח שלבסוף רוב הציונות הדתית תחת רשימה אחת "התנהלנו נכון פוליטית". 

ביום שני האחרון הרב רפי הודיע כי ביוני הקרוב יתקיימו בחירות לראשות הבית היהודי. המהלך הזה מפר את ההסכם שנחתם בניכם ערב הגשת הרשימות כך שאין מיזוג בין המפלגות. איך הרגשה? 

"אני לא שם. כרגע יש לי משימה אחת, מלבד ניהול משרד התחבורה, וזה להצליח בבחירות. יש רשימה טובה, למרות שהדרך היתה רעה. אני חושב שאני צריך להתנצל על חלקי כלפי הציבור. זה לא חשוב אם אני יודע להסביר את עצמי לעצמי או לאחרים, כרגע זה לא העניין, אבל עם הפנים קדימה לחודש וחצי הקרובים שנשארו עד הבחירות. המטרה היא להחזיר את האמון, להסביר לציבור למה זה קריטי שתהיה מפלגה ציונית - דתית חזקה, שתוכל להיאבק על כל מה שחשוב לנו, שתוכל לשאת את כל הדגלים שלנו ותוכל לדאוג לכל הצרכים של הציונות הדתית. 

צריך להבין, עשרה חברי כנסת ציונית דתיים מהליכוד, לא יהיה לכם פרומייל מהמפלגה הציונית דתית, פשוט כי המכניקה של הפוליטיקה עובדת דרך כוח. אם בהסכמים הקואליציוניים אתה מכניס תנאים בנושאי חקיקה, מדיניות ותקציב - אז יש לך כוח. אם הציונות הדתית רוצה להיות שחקנית חזקה, משפיעה ומשמעותית, שמעצבת את פני החברה במדינת ישראל, ואם היא רוצה לשמר את המפעלים שלה, שהם אלו שעושים אותה תנועה פורצת דרך ותוססת במדינת ישראל, היא חייבת מפלגה ציונית דתית גדולה.

גם אם נעשו טעויות בדרך, ונעשו טעויות ואפשר וצריך לקיים חשבון נפש נוקב כדי לתקן ביום שאחרי, אבל לכל זמן ועת לכל חפץ , עכשיו יש משימה אחת -והיא לנצח בבחירות. אני איתן בדעתי שאין מקום לתתי מפלגות, וצריכה להיות מפלגה אחת ורשימה אחת עם כללי משחק דמוקרטים ברורים פשוט כדי שלא נעבור את הסאגה הזו שוב ושוב". 

אתה סומך על הרב רפי, שאם הוא יחתום על מסמך הא יעמוד מאחוריו?

"יש לנו הרכב יוצא מן הכלל, גם שמסתכלים על כל אחד ואחד ברשימה, מראשיתה ועד אחריתה, עם יכולת עשייה ויכולת לעבוד ביחד למרות שיש משקעים ולמרות שיש קשיים. אנחנו שמים בצד את המשקעים האלה ועובדים עכשיו ביחד. 

אני סומך על נפתלי, איילת, מתן, הרב רפי ואורית סטרוק. אני סומך על כל הרשימה. אני מכיר אותם לא יום ולא יומיים וכל אחד מביא את האיכויות והיכולות שלו. גם לי יש חסרונות, וכנראה גם לאחרים, והחכמה היא לדעת להתגבר על החסרונות האלה ולא לשים אותם במרכז. 

אי אפשר להשחיר את הרב רפי בגלל איזה התנהלות לא נכונה, כמו שעשו בידיעות אחרונות. בואי אנחנו לפחות לא נחטא בזה. מדובר באיש עתיר זכויות, עם היקף עשייה מדהים בחיים שלו. קחי את הדוגמא הכי פשוטה - היכולת שלו לקום אחרי חורבן של החורבן בגוש קטיף ולהקים התיישבות חדשה בחולות חלוצה". 

השאלה אם הוא גם פוליטיקאי טוב?

"הוא איש עשייה, יש בעברו הרבה מאוד זכויות שאני מאמין שהוא יביא אותם גם למרחב הפוליטי. יש לו הרבה מה ללמוד במגרש הזה וגם לי יש עוד הרבה מה ללמוד במגרש הזה. הרשימה כולה, ובמיוחד התמהיל שלה, שמורכז ממרכז ופריפריה, לייט וחרד"לים, אשכנזים ומזרחיים- יש ברשימה הזו הכל. אני חוב שכל אחד מהציונות הדתית, ולא רק, יכול להתחבר לרשימה הזו. כל מי שמאמין בעם, ארץ ותורה. ולא בגלל שאני לא מתחבר לאיש כזה או אחר אני לא אבחר ברשימה הזו כהצבעת מחאה". 

אתה אומר שרשימה טובה, אבל אני מסתכלת עליה ואני רואה את הרב רפי שבגד בך, בעוצמה יהודית ובמוטי יוגב. עידית סילמן שבגדה בבית היהודי. וגם עדיין לא ברור האם מוטי יוגב יהיה או לא יהיה בפרסומים של הקמפיין. מי יצביע לרשימה כזו? 

"אני מסתובב הרבה בישיבות ובתנועות נוער ומדבר על כמה מדינת ישראל היא נס מדהים וכמה זכויות יש לה בעולם שלנו ואצל ריבונו של עולם. אחת ההשאלות שאני תמיד שואל אותם - אתם יודעים כמה תקציב הביטוח הלאומי? 64 מיליארד שקלים - זה ארגון החסד והעזרה ההדדית הגדול ביותר. ואז תמיד יש מישהו באולם שצועק 'רגע, חלק מהתקציב הולך לבדואים'. מי שרוצה תמיד יכול להסתכל על מה שרע, אני משתדל להסתכל על המציאות בעין טובה. אני אומר לך באחריות שיש לנו את הרשימה הטובה ביותר שיכולה להיות, יש לנו אנשי ביצוע שקמים בבוקר עם אמונה, תקווה ורצון לממש את הערכים שלנו. יש לנו את הרשימה שיכולה להביא את התוצאות הטובות ביותר לעם ישראל ולציונות דתית". 

צפו בראיון המלא:

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן