בן גביר ינטוש את התמודדות בבחירות?

הלחצים להשאיר את "עוצמה יהודית" מצד גוש הימין עולים מדרגה, אחת המפלגות החרדיות יציעו ליו"ר בן גביר תפקיד שר בעד שמפלגתו לא תתמודד לבחירות הקרובות ובכך לא יבזבזו קולות. בעוצמה יהודית לא הכחישו או אישרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/20 20:52 כב בטבת התשפ

בן גביר ינטוש את התמודדות בבחירות?
צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

אחרי שהמפלגה רצה עצמאית, בעקבות איחוד מפלגת ימינה שדרשו כי עוצמה יהודית תישאר בחוץ, כעת מנסים בגוש ימין-חרדים למצוא דרך להוציא את המפלגה גם מהמירוץ לכנסת בכלל. על פי פרסום בחדשות 12 נחשף כי אחת המפלגות החרדיות יציעו לבן גביר תפקיד שר בממשלה הבאה אם יפרוש מהמרוץ, ובכך למנוע בזבוז קולות בגוש הימין.

המהלך נעשה כמובן תחת אישורו של ראש הממשלה נתניהו, ומי שמסייע לקדם זאת בפועל זה יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר. זו לא הפעם הראשונה שנתניהו מנסה מהלך כזה, בעבר ניסה לבקש מש"ס לשלב את בן גביר לפני סגירת הרשימות, אבל דרעי סירב. 

הסקרים מראים כי עוצמה יהודית אינה עוברת, אך עדיין מחזיקה במספר קולות לא מבוטל, נתניהו ביקש מבן גביר ללמוד מסתיו שפיר ולפרוש על מנת לשמור על הגוש. בן גביר יצא נגד נתניהו ודרש כי הוא עצמו יפרוש.

השאלה היא האם בן גביר ינטוש את המפלגה מאחור לטובת ההצעה או שלא, במפלגה הודיעו: "לא נעשה דיון בתקשורת על הצעות שאנו מקבלים, אם כי צריך להבין שעוצמה היא תנועה אידיאולוגית ולא כיסאולוגית. המזכירות מכונסת בימים אלה ונקבל החלטות בקרוב". 

ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן, אמר בתגובה להצעה: "הצבעתם ביבי, קיבלתם כהנא"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן