כחול לבן וישראל ביתנו: הושגה התקדמות משמעותית בניסוח קווי היסוד

צוותי המשא ומתן של ישראל ביתנו וכחול לבן הודיעו כי הושגה התקדמות משמעותית בהסכמה על קווי היסוד. לגנץ נותרו שלושה ימים עד פקיעת תוקף המנדט

חדשות כיפה איתן אילן 17/11/19 17:50 יט בחשון התשפ

כחול לבן וישראל ביתנו: הושגה התקדמות משמעותית בניסוח קווי היסוד
בני גנץ ואביגדור ליברמן, צילום: חשבון הטוויטר של בני גנץ

צוותי המו"מ של ישראל ביתנו וכחול לבן הודיעו בסיום פגישתם הערב (א') כי הושגה התקדמות של ממש בניסוח קווי היסוד בין הצדדים, בייחוד בענייני דת ומדינה. נציגי שתי המפלגות ימשיכו בשיחות וייפגשו שוב הערב ומחר. הערב תתקיים ישיבה של הנהגת כחול לבן במטה המפלגה בכדי לדון בהסכמות שהושגו. בישיבה יעדכן יו"ר כחול לבן בני גנץ את חברי מפלגתו גם על פגישתו עם הנשיא אתמול, והם ידונו באופציות העומדות על הפרק, לאור ההסכמות עם סיעת ישראל ביתנו והעבודה-גשר.

 

מנגד, לאחר שכינס את ראשי סיעות בלוק הימין, החליט רה"מ נתניהו  כי מחר תתקיים ישיבת סיעה משותפת לכל חברי הכנסת מהגוש - כך לפי הודעת הליכוד. זאת, כאשר בתווך יתקיים 'כנס החירום' - עצרת התנגדות להקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן עם ישראל ביתנו, מפלגות השמאל והרשימה המשותפת- עצרת בה נתניהו ינאם.  רה"מ נתניהו קיים כבר אמש שיחת חירום עם שרים וחברי הכנסת של הליכוד וטען באוזניהם: נודע לי שכחול לבן החליטה להקים ממשלת מיעוט. על כן, ביקש ראש הממשלה מעמיתיו להתגייס לסיכול היוזמה. "בחירות זה אסון", הסביר. "אבל ממשלת מיעוט שמסתמכת על הרשימה המשותפת גרועה עוד יותר".

"זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל", הוסיף. "זאת פגיעה חמורה בביטחון ואנחנו צריכים לעבוד יחד ולהתריע נגד זה". בהמשך דבריו אף האשים נתניהו אם חברי הרשימה המשותפת בתמיכה בטרור: "זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג'יהאד האיסלאמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי שלושה רמטכ"לים לשעבר"

לגנץ נותרו רק עוד שלושה ימים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. אמש הוא נועד במשך כשעה וחצי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכנו של האחרון בירושלים, עדכן אותו במשא ומתן הקואליציוני ונועץ עמו באפשרויות שעומדות בפניו.

ריבלין אמר היום בביקורו ביישובי עוטף עזה כי ניתן להקים ממשלת אחדות "כחול לבן - ליכוד", והטעים זאת בכך שהפערים אינם אידאולוגיים אלא אישיים, וכי על גנץ ונתניהו להניח בצד את ענייניהם הבין אישיים לשם כך.

.

 

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן