האדמו"ר מויז'ניץ נגד ליברמן ולפיד: מהרסי הדת ומחריביה רוצים להביא שואה

במהלך עצרת הענק של יהדות התורה שנערכה אתמול ירושלים, ציין הרב ישראל הגר, האדמו"ר מויזניץ, כי הבחירות חולקות תאריך עברי עם יום פלישת הנאצים לפולין, ואף השווה במרומז בין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחה”כ יאיר לפיד- לאדולף היטלר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/19 15:57 טז באלול התשעט

האדמו"ר מויז'ניץ נגד ליברמן ולפיד: מהרסי הדת ומחריביה רוצים להביא שואה
האדמו"ר מויזניץ- רבי ישראל הגר, צילום: דוד כהן

הרב הגר נאם ביידיש אל מול עשרות אלפי אנשים וקרא להם להצביע לאגודת ישראל כדי להנצל מראשי המפלגות החילוניות אביגדור ליברמן ויאיר לפיד אותם כינה "מהרסי ומחריבי הדת"

"השנה הבחירות בי"ז אלול. לדאבוננו, לפני 80 שנה, בשנת תרצ"ט, היטלר הרשע יימח שמו נכנס לפולין בי"ז באלול. בי"ז באלול זה היה", זעק האדמו"ר, והזכיר כי גם אז "אנשים לא רצו להאמין". האדמו"ר המשיך ואמר: "לדאבוננו, מהרסי הדת ומחריבי הדת רוצים גם הם, נעבעך, להביא שואה, רחמנא ליצלן", ובכך השווה בין הצורר הגרמני ללפיד וליברמן

רבי ישראל הגר הוא מנהיג הזרם המרכזי בחצר ויז'ניץ, מהקהילות החסידיות הגדולות בישראל, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, וממנהיגיה הרוחניים של יהדות התורה. הרבי מוויז'ניץ נחשב לקנאי במיוחד בנושאי הדת והמדינה ואף קרא בעבר לתלמידי הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס, בניגוד לעמדותיהם של רבני הזרם החרדי המרכזי.

 ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, הגיב על דברי האדמו"ר: "שש שנים שירתתי בצה"ל ואח"כ במילואים כדי להגן על מדינת ישראל ואזרחיה. בהם גם חסידי האדמו"ר. כנכד לניצולת שואה מפולין, אני לא כועס על האמירות הללו, אני פשוט עצוב לראות מנהיג של ציבור שלא מבין מהי מדינת ישראל, מה משמעות ההגנה עליה והופך להיות שליחם של גדולי שונאינו תוך שהוא מזלזל בזכר השואה וקורבנותיה. אמירותיו והבורות שהוא הפגין, הם דוגמא מצויינת מדוע חשוב להחיל חובת שירות צבאי או לאומי על כולם ועד כמה חשוב ללמד לימודי ליבה גם בציבור החרדי".