הסכם האיחוד המלא: המקום ה-8 לבן גביר, הרשימה תמליץ על נתניהו

אם תהיה חבירה לעוצמה יהודית, בן גביר יקבל את המקום השמיני. המקומות של הימין החדש לא ישתנו, והרשימה תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. ההסכם המלא - בפנים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/07/19 18:11 כו בתמוז התשעט

הסכם האיחוד המלא: המקום ה-8 לבן גביר, הרשימה תמליץ על נתניהו
נפתלי בנט חותם על ההסכם, צילום: ללא

לאחר החתימה וההודעה הרשמית על האיחוד, ההסכם המלא בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לימין החדש נחשף. על פי ההסכם, אם יהיה איחוד עם מפלגת עוצמה יהודית, המקום השמיני יישמר לאיתמר בן גביר.

עוד על פי ההסכם, המקומות של הימין החדש בעשירייה, 1,4,7,9, לא ישתנו, כך שאם אכן בן גביר יקבל את המקום השמיני, מי שיירד ברשימה יהיו עידית סילמן מהבית היהודי ואורית סטרוק מהאיחוד הלאומי.

ההסכם המלא בין המפלגות

ההסכם המלא בין המפלגותצילום: ללא

יש לציין כי מדובר למעשה בדיון תיאורטי, כי בעוצמה יהודית הבהירו שהם מצפים לקבל שני מקומות בעשירייה ומקומות גבוהים יותר, ולא את המקום השמיני. בתגובה לדברי סמוטריץ' כי על עוצמה יהודית "לגלות אחריות", אמרו הערב בעוצמה: "הגיע הזמן שסמוטריץ' יפסיק לחשוב שכולם מטומטמים. הוא ניצל את עוצמה יהודית, השתמש וזרק. כרגע הוא מציע לשלב נציג שלנו במקום השמיני, מספר מעליב לכל דבר, כשכל כך דחוף לו שמספר 2 שלו,  אופיר סופר, יוצב לפני בן גביר".

עוד נכתב בהסכם כי המפלגה תרוץ עם האותיות טב, ששימשו את הבית היהודי-האיחוד הלאומי במערכות הבחירות האחרונות, וכי הימין החדש תעביר יחידה אחת של מימון מפלגות לאיחוד הלאומי.

בהסכם לא מצויין שמה של הרשימה המאוחדת, אך נראה כי השם יהיה "הימין המאוחד", כפי שבחרו גולשי אתר כיפה בשבוע שעבר.