לפיד: "החרדים לא פוסלים אותי"

מס' 2 בכחול לבן טוען כי הצהרות הפוליטיקאים החרדים שלא יישבו עמו בממשלה הם תעמולת בחירות בלבד, אך הצהיר כי לא ייכנע לדרישותיהם, וכי כחול לבן יכולה להקים ממשלה ללא החרדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/19 12:59 כג בתמוז התשעט

לפיד: "החרדים לא פוסלים אותי"
לא פוסל ולא נפסל. לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

בנימין נתניהו עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות ראש ממשלת ישראל – ולא רק בגלל העניין המוסרי. נתניהו, זכויותיו שמורות לו, אבל בשנתיים האחרונות הוא לא עובד כראש ממשלה. הוא הפך לראש ממשלה גרוע כי הוא עסוק רק בעניינים של עצמו ודואג רק לעצמו”. כך אומר הבוקר (ו') ח"כ יאיר לפיד, מס' 2 בכחול לבן, בראיון לרדיו 103FM.

על השאלה איך תקים כחול לבן ממשלה ענה שר האוצר לשעבר כי החרדים יסכימו לשבת איתו, על אף הצהרותיהם החותכות שלא יישבו עם לפיד.

“הם תמיד אומרים את זה במערכת הבחירות”, אמר. “לפני חודשיים גפני אמר שאין לו בעיה לשבת איתי. אני לא מתעסק בחרמות ולא פוסל אף אחד. מה שכן, לא ניתן לחוקי כפיה דתית לעבור. אף אחד לא ידבר איתי על סטטוס קוו בשנה שבה מעבירים את חוק המרכולים. בזה אני אאבק. זה לא אנטי חרדי, אלא זו הגנה על דרך חיי, על עקרונותיי ועל האידיאלים שבשבילם הלכתי לחיים הפוליטיים”.\\

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן

יישבו עם לפיד? גפני וליצמןצילום: פלאש 90

לדברי לפיד, ובניגוד להצהרות הפוליטיקאים החרדים: "אני לא פוסל אף אחד וגם הם לא פוסלים אותי. אלה דיבורי בחירות. אני לא באודישן אצל החרדים, אבל אני לא אוהב תרבות פוליטית של חרמות ואני לא חושב שזה נכון. אשב בממשלה שתעביר אישור לתחבורה בשבת, לנישואים אזרחיים וממשלה שתתן זכויות מלאות ללהט”בים. זה עניין עקרוני.

לפיד הוסיף כי "העקרונות שלי ושל הציבור שאני מייצג חשובים לנו לא פחות ממה שהעקרונות של החרדים חשובים להם. הם אומרים שאצלם זה דת ועיקרון קדוש ואצל החילונים לא, אבל העקרונות שלנו קדושים לנו לא פחות ממה שהעקרונות שלהם קדושים להם”.

על השאלה איך יקימו ממשלה ללא החרדים השיב לפיד: "זו אגדה. ליברמן אמר שימליץ על המפלגה הגדולה ביותר ויילך איתה – שלא לדבר על זה שהוא הבטיח שיעשה הכל כדי להכריח את שתי המפלגות הגדולות ללכת לממשלת אחדות, כל חוקי המשחק השתנו. אם יטילו עלינו להקים ממשלה אנחנו נקים ממשלה".