תקומתה של מפלגת יחד: ראשי עוצמה יהודית נפגשו עם בכירים בישיבת הר המור

לא מחכים לבית היהודי: ראשי עוצמה יהודית נפגשו עם בכירים בישיבה, בכדי לבחון האם הרב טאו ייתן את ברכתו גם בבחירות הנוכחיות למפלגת יחד המתחדשת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/07/19 00:51 ב בתמוז התשעט

תקומתה של מפלגת יחד: ראשי עוצמה יהודית נפגשו עם בכירים בישיבת הר המור
צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראשי עוצמה יהודית בודקים חלופות לבית היהודי לריצה משותפת לכנסת ה-22. ראשי המפלגה נפגשו עם בכירים בישיבת הר המור בכדי לקבל את ברכתו של הרב צבי טאו לתקומתה של מפלגת יחד. 

כזכור, עוצמה יהודית הכריזה כי היא מפרקת את השותפות עם איחוד מפלגות הימין, לאחר שלדבריהם, בבית היהודי לא כיבדו את ההסכמים עימם, והתנו את הריצה המשותפת בכך שברוך מרזל ייכנס לרשימה. 

החיבור בין מפלגת יחד לרב טאו החל בבחירות ב-2015 תחת הנהגתו של אלי ישי. עוצמה יהודית חברו לישי, אך החיבור הזה לא הספיק כדי להכניס אותם לכנסת ה-19. תמיכתו של נשיא ישיבת הר המור ביחד היתה חסרת תקדים, שהרי הר טאו מעולם לא תמך באופן מוצהר באף מפלגה. 

אולם נראה כי ללא אלי ישי יתקשה הרב טאו לתמוך בעוצמה יהודית מכיוון שהפערים בתפיסות העולם רחוקות מידי. בין היתר, הרב טאו מתנגד נחרצות לעלייה להר הבית, בעוד בעוצמה יהודית מעודדים זאת. בעוצמה יהודית מחפשים חיבורים נוספים ופונים לגורמים נוספים במערכת הפוליטית לחבירה משותפת. 

נציין כי הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, הוא מתלמידיו של הרב טאו ואף אמר לחדשות כיפה, בראיון בבחירות הקודמות, כי הוא מקווה שהרב ייתן את ברכתו למפלגה כשהוא עומד בראשה, אולם הרב טאו לא תמך באיחוד מפלגות הימין בפומבי, אך רבנים בכירים במפלגה כן הביעו את תמיכתם במפלגה הסרוגה.

במסגרת המשא ומתן לאיחודים במפלגות הימין, מקורביו של נשיא ישיבת הר המור הודיעו ליו"ר הבית היהודי כי יתנערו מתמיכה במפלגה במקרה שתתקיים חבירה עם בנט ושקד בבחירות הנוכחיות