יו"ר הכנסת החל במהלך למניעת הבחירות

אדלשטיין החל לקדם מהלך שימנע את הבחירות, הכולל כינוס מזכירות הכנסת, חקיקת חוק שיאפשר את המהלך ברוב גדול, וגיבוש הסכמה על ממשלה רחבה. בליכוד מגיבים: "נבחן את ההצעה בימים הקרובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/19 20:06 כב בסיון התשעט

יו"ר הכנסת החל במהלך למניעת הבחירות
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין החל לקדם מהלך שימנע את הבחירות, כך פורסם היום לראשונה בחדשות 12. השלבים למהלך של אדלשטיין הם: כינוס מזכירות הכנסת על מנת לבטל את פגרת הבחירות, חקיקת חוק שיאפשר את המהלך ברוב גדול, וגיבוש הסכמה על ממשלה רחבה. 

במפלגת הליכוד הגיבו לתכניות של אדלשטיין ואמרו כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו״ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים. 

במפלגת כחול לבן טוענים כי מדובר בספין שנועד להשכיח מהציבור את העובדה שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה. "נתניהו העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מי שייתן יד לביטול פיזור הכנסת יהפוך לשותף, הלכה למעשה, למעשה השחיתות מבית המדרש של נתניהו: שיעבוד המדינה, הממלכתיות והשיטה לתועלת אישית ולהישרדות אישית. מי שיתמוך בחרפה הזו להצלת נתניהו יגורש מהעיר".