בן ארי לכיפה: "בית המשפט יצטרך לפסול אותי מחדש"

נציג עוצמה יהודית, שנפסל מהתמודדות בבחירות האחרונות עקב טענות להסתה נגד הציבור הערבי, אומר כי יתמודד במקום לא ריאלי, אך יאתגר את המערכת המשפטית: "הפעם הם יצטרכו לענות על השאלות שלי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/06/19 11:52 ב בסיון התשעט

בן ארי לכיפה: "בית המשפט יצטרך לפסול אותי מחדש"
מיכאל בן ארי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מיכאל בן ארי עולה להתקפה. כזכור, ביום שני פרסמנו לראשונה כי בן ארי, שנפסל בבחירות הקודמות מהתמודדות לכנסת בידי בית המשפט העליון, החליט לוותר על ההתמודדות מתוך הבנה שמועמדותו ככל הנראה תיפסל בשנית. בעוצמה יהודית טענו אז כי ההחלטה טרם התקבלה.

הבוקר (ד') מסביר בן ארי בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא לא ינסה להיכנס לכנסת, אך יוצב ברשימת המפלגה, במקום לא ריאלי, מתוך רצון לעמוד מול המערכת, שלדבריו עשתה לו עוול: "בעיקרון אני לא מתמודד, כבר התמודדתי בעבר", הוא אומר. "מקסימום אתמודד על מקום לא ריאלי. אבל אני כן הולך לעמוד מול המערכת. אני אהיה ברשימה, והם יצטרכו עוד פעם לבוא ולפסול אותי, והם יצטרכו הפעם לענות לשאלות שלי". 
מה אתה חושב שיהיה שונה מהפעם הקודמת?
"בפעם הקודמת היועץ המשפטי לממשלה ושי ניצן אמרו שיש מסה קריטית, יש הסתה שיטתית. היית מצפה שכאשר מישהו עובר עבירות פליליות יבקשו מעצר, או לפחות חקירה, תהיה הגשת כתב אישום… עברו חודשיים וחצי, נאדה. בית המשפט העליון אמר שלא עניתי שום תשובות… תשאלו שאלה שלא עניתי עליה, על איזו שאלה לא עניתי? אמרו שלא עניתי תשובות לשאלות, הם ציטטו את מנדלבליט, הם אפילו לא קראו את התשובות. אני נתתי לכל שאלה ושאלה שלהם תשובה כתובה. לא בעל פה, שיש פרוטוקול, אלא בכתב. יש תשובות כתובות שהם קיבלו. על כל דבר ודבר, על 300 עמודים שהם הוציאו נגדי". 

בן ארי אומר כי בפעם הזו, בית המשפט יצטרך להתמודד עם השאלות: "עכשיו הם יצטרכו לתת תשובות. אני אומר להם: עכשיו אני פה לפניכם, ראיתי שהתייחסתם באהבה ובחיבה לעופר כסיף (ממפלגת חד"ש, שבית המשפט אישר את התמודדותו בבחירות. י.ק.). אמרו לו "זה שאמרת לפגוע בחיילי צה"ל זה בטח מטאפורה", והוא אמר "כן כן, זו מטאפורה", הם נתנו לו את התשובות. אני התחננתי לדבר והם נתנו לי שתי דקות, ועוד צעקו וצרחו עליי ולא נתנו לי לדבר. בבית המשפט הם לא יוכלו לחזור על אותו ציד מכשפות פעם נוספת. הרי הם יפסלו אותי עוד פעם, אין להם בעיה, הם עושים הכל מהמקפצה. אבל אני לא הולך לעשות להם את זה בקלות".

כזכור, ערב הבחירות הקודמות פסל בית המשפט את התמודדותו של בן ארי. שופטי העליון אימצו את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שקבע כי 'הסתה לגזענות היא חלק מרכזי במשנתו של יו"ר מפלגת עוצמה יהודית'. עוד נאמר בנימוקים לפסילת בן ארי: "הוצגה בפנינו מסה ראייתית קריטית מוכחת ומשכנעת באיכותה ובכמותה, הכוללת התבטאויות חד-משמעיות, ברורות וקשות החוזרות ונשנות לאורך השנים ותוך דגש על השנים האחרונות של בן ארי, כנגד הציבור הערבי בישראל".