גורמים בליכוד: נתניהו יבקש לפזר את הכנסת

מספר ימים לפני המועד האחרון להרכבת הממשלה, בליכוד אומרים כי ליברמן הגיע להחלטה לא להיכנס לממשלה וכי הדרך היחידה עכשיו היא - הליכה לבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/19 20:03 יח באייר התשעט

גורמים בליכוד: נתניהו יבקש לפזר את הכנסת
מקשיחים עמדות | אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בעקבות המשא ומתן התקוע, ראש הממשלה, בנימין נתניהו זימן את כל ראשי הסיעות לשיחה דחופה הערב (ה') בבלפור. כולם אישרו הגעה מלבד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בליכוד מעריכים כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הגיע להחלטה לא להיכנס לממשלה, זאת אומרת שהאופציה היחידה כעת להרכבת ממשלה היא הליכה לבחירות חוזרות. 

הנושא שבגינו המשא ומתן הגיע למבוי סתום הוא - חוק הגיוס. מוקדם יותר היום אמר ליברמן כי "חוק הגיוס היה נושא מרכזי בסדר היום של המפלגה במהלך הבחירות ולאחריהן. במו"מ הקואליציוני הבהרנו פעם אחר פעם שבנושא זה לא יהיו ויתורים, ולידיעת כל המשמיצים נושא זה ישאר מרכזי מבחינתנו גם בעתיד הנראה לעין עד להשלמת החקיקה בקריאה שניה ושלישית".

במערכת הפוליטית אומרים כי נתניהו לא יסכים להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה וזאת משום שהמנדט עשוי לעבור למועמד אחר ולכן הערוץ היחידי להבטיח בחירות חוזרות הוא באמצעות חקיקה. גורם בליכוד העריך כי יהיה רוב בכנסת לאישור החוק לפיזור הכנסת.

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד) אומר הערב: ״אחרי שליברמן כבר קיבל את כל דרישותיו ואחרי שהתחייב פומבית לתמוך בממשלת ימין ברשות נתניהו, הוא לא יכול למצוא שום תירוץ וחייב למלא את התחייבותו לציבור בוחריו. אם ליברמן לא יעשה זאת, הוא יביא , בקולות מפלגתו, ממשלת שמאל, דבר המנוגד לחלוטין לתוצאות הבחירות".