ארגון שמאל לאהוד בנאי: "בטל הופעה בעיר דוד". הזמר סירב

ארגון "עמק שווה" פנה לזמר וטען כי מקום הופעתו "הוא אתר ארכיאולוגי בלב שכונה פלסטינית", וכי האירוע יתקיים בחג לציון סוף צום הרמדאן . לדבריהם, מנהליו של בנאי הודיעו להם כי ההופעה תתקיים כסדרה, אך נענו להזמנתם לסיור באזור

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 16/05/19 09:38 יא באייר התשעט

ארגון שמאל לאהוד בנאי: "בטל הופעה בעיר דוד". הזמר סירב
אהוד בנאי, צילום: אלדד שושן

ארגון השמאל "עמק שווה" ביקש מאהוד בנאי שיבטל את הופעתו המתוכננת לחודש הבא בפסטיבל "יוצרים תהילים" שייערך בעיר דוד בירושלים. לדבריהם, הזמר והיוצר סירב אך הסכים להצטרף לסיור שיערכו בעתיד באזור.

"אהוד שלום רב", נכתב במכתב כפי שפורסם בדף הפייסבוק של הארגון, "לאחרונה נחשפנו לפרסומים של עמותת אלע"ד לפיהם אתה צפוי להופיע בגן הלאומי בעיר דוד ב 6.6. ולכן אנו פונים אליך כדי להציג בפניך את המציאות באתר".

בהמשך נטען בפניה לזמר כי "עיר דוד הוא אתר ארכיאולוגי ייחודי בעל ערך היסטורי וארכיאולוגי יוצא דופן הממוקם בלב סילואן, שכונה פלסטינית במזרח ירושלים. כנגזרת מכך גם להופעה באתר יש משמעות מעבר לעוד אירוע תרבותי, והיא הופכת להופעה בשכונה פלסטינית בה מתגוררים עשרות אלפי תושבים". בארגון השמאל ציינו גם כי מועד ההופעה נקבע בתאריך שבו "יחגגו תושבי סילואן את העיד אל פיטר, החג המוסלמי שמציין את סופו של צום הרמדאן", מה שלטענתם יפגע ביכולתם לחגוג כפי שהתרגלו.

ההופעה לא בוטלה. עיר דוד

ההופעה לא בוטלה. עיר דודצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לדברי אנשי הארגון, בקשתם סורבה: "מנהליו דחו את בקשתינו והודיעו לנו שההופעה תתקיים כרגיל וכי בנאי ישמח לסייר וללמוד על סילואן אחרי צאת תקליטו".

"עמק שווה" הוא ארגון המגדיר את עצמו כמי שפועל "למען זכויות תרבות ומורשת ושמירה על אתרי העתיקות כנכס ציבורי, השייך לכל הקהילות והעמים". בעבר, יצא הארגון נגד פעילותה של עמותת אלע"ד בעיר דוד, והוא נמנה, לפי אתר NGO MONITOR, בין הארגונים שמקבלים מימון מהקרן החדשה לישראל והאיחוד האירופי.

מודעת ההופעה שתתקיים כסדרה

מודעת ההופעה שתתקיים כסדרהצילום: מתוך אתר עיר דוד