כהנא במתקפה על סמוטריץ': "פשוט ביזוי תלמידי חכמים"

חבר הכנסת מתן כהנא התארח היום באירוע של המכון למדיניות העם היהודי ותקף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ': " איזה ביזוי תלמידי חכמים זה הדבר הזה" | ומה הוא חושב על המינוי החדש במערך הגיור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/01/23 17:13 כד בטבת התשפג

כהנא במתקפה על סמוטריץ': "פשוט ביזוי תלמידי חכמים"
צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

אחרי המינוי של הרב יהודה עמיחי לממלא מקום ראש מערך הגיור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ שהביא למינוי בירך, "אפשר וצריך לשפר ולקרב בדרכי נועם מבלי לפרוץ את גבולות ההלכה", שר הדתות לשעבר חבר הכנסת מתן כהנא תקף.

באירוע של המכון למדיניות העם היהודי אמר היום כהנא: "אתם יודעים מונה ממלא מקום חדש. למערך הגיור, קוראים לו הרב יהודה עמיחי, אני לא מכיר אותו. אני מאחל לו בהצלחה בתפקידו המאוד מאוד חשוב, אבל סמוטריץ צייץ את הציוץ שהוא פשוט ביזוי תלמידי חכמים, מה שהוא כותב שאפשר לשפר ולקדם בדרכי נועם, מבלי לפרוץ את גבולות ההלכה.

מה בעצם הוא אומר, שהרב ברונר שהרב דרוקמן ביקש ממנו אישית למלא את התפקיד הוא פורץ את גבולות ההלכה?  איזה ביזוי תלמידי חכמים זה הדבר הזה. ואני אומר לכם באופן כללי כל ההתנהגות של הקואליציה הנוכחית זה מצג של יהדות דורסנית שבאה לריב כל הזמן. זה פשוט. בעיני לבזות ולהרחיק אנשים מהיהדות".

הישג לסמוטריץ׳: זה הרב הסרוג שיעמוד בראש מערך הגיור

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייעצות עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', החליט אמש (ב') על מינויו של הרב יהודה עמיחי, ראש מכון התורה והארץ, למ"מראש מערך הגיור. בעבר כיהן הרב עמיחי כיו"ר ועדת השמיטה ברבנות הראשית לישראל, כרב המושב כרמל, כראש ישיבה בבית הגדי וכדיין בבית הדין לממונות בקרית ארבע.

מאחורי המינוי הסרוג נמצאת עבודה של סמוטריץ׳ שהתעקש עם השותפים הקואליציוניים על מינוי דתי לאומי, תלמיד של הרב אריאל. על פי ההסכמים הקואליציוניים הזכות על המינוי הייתה של נתניהו, למרות השותפות עם החרדים בציונות הדתית הצליחו להכניס לתפקיד ממלא המקום רב ציוני דתי.