דוברו של נתניהו: "עסקת טיעון לא על הפרק"

אחרי היום המוצלח להגנה במשפט נתניהו, דוברו של ראש הממשלה לשעבר מבהיר: "הדיבורים שנשמעים שוב בתקשורת על עסקת טיעון הם פייק ניוז, עסקת טיעון בכלל לא עומדת על הפרק" | הבוקר דחו השופטים את בקשת הפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/22 18:31 א בסיון התשפב

דוברו של נתניהו: "עסקת טיעון לא על הפרק"
נתניהו בבית המשפט. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפזרים את הערפל: אחרי שעורכי הדין של יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו הוכיחו כי פגישת ההנחיה עליה נשען תיק השוחד לא התקיימה במועד בו נטען בכתב האישום, ביקשו בתביעה לתקן את כתב האישום אך ספגו מפלה כואבת כשהשופטים דחו את הבקשה.

פייק ניוז

בסביבתו של נתניהו אומרים אחרי ההתפתחויות: "הדיבורים שנשמעים שוב בתקשורת על עסקת טיעון הם פייק ניוז. עסקת טיעון בכלל לא עומדת על הפרק". כזכור, לפני סיים תפקידו של היועץ המשפטי לשעבר מנדלבליט נידונה האפשרות לעסקת טיעון, דבר שלא השביל לכדי עסקה.

בדברי ההסבר להחלטתם נגד התביעה כתבו השופטים: "יש בתיקון המבוקש לגרום לפגיעה מהותית וקונקרטית בזכותם וביכולתם לנהל את הגנתם, לאחר שחשפו את קו הגנתם הכללי בהתייחס לאישום השוחד, ובאופן קונקרטי לקיומה של פגישת ההנחיה, אשר גובש בהתבסס על מלאכה משמעותית של איסוף וניתוח ראייתי בתהליך מורכב ומרובה פריטים, בזיקה קפדנית לכתב-האישום.

השופטים הוסיפו: "גרסתו של פילבר, בעניין מועד קיומה הנטען של הפגישה, הייתה ידועה למאשימה זמן רב. גם הראיות שהוצגו לעד, המעמידות, לכאורה, סימני שאלה ביחס לגרסה זו, היו ידועות למאשימה.  שיהוי זה נוטה להעצים את הפגיעה הפוטנציאלית ביכולתם הסבירה של הנאשמים להתגונן בהליך משפטי ראוי והוגן".

נתניהו עונה: בחירות או ממשלה חלופית?


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן