שמחה רוטמן ליאיר לפיד: גלה אחריות ותפטר את יאיר גולן

סערת יאיר גולן נמשכת: חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית קורא לשר החוץ יאיר לפיד להביא לפיטוריו של סגן השרה אחרי שאמר על מתיישבי חומש "תתי-אדם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/01/22 14:05 ד בשבט התשפב

שמחה רוטמן ליאיר לפיד: גלה אחריות ותפטר את יאיר גולן
ח"כ שמחה רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן פנה היום במכתב לראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד בקריאה לפטר את סגן שרת הכלכלה יאיר גולן. נזכיר כי סמכות הפיטורין של גולן לא נמצאת אצל ראש הממשלה נפתלי בנט, אלא אצל יאיר לפיד.

המכתב ליאיר לפיד

המכתב ליאיר לפיד צילום: ללא

במכתב רשמי שהעביר רוטמן ללפיד נכתב, "לא יעלה על הדעת שנציג רשמי של ממשלת ישראל יסית נגד אזרחים, מתיישבי חומש ואף יגדיל לכנותם "תת-אדם", מושג הלקוח מהתעמולה הנאצית  (Der Untermensch)".

רוטמן הוסיף: "אני קורא לך לגלות אחריות ולפטר לאלתר את גולן מתפקידו בממשלה. מי שמפיץ תעמולה אנטישמית נגד אזרחי ישראל לא ראוי לייצג אותם ובטח לא לכהן בשום תפקיד רשמי במדינתם."

קודם לכן כתב יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אם חשבנו ששיא הבושה הוא שהשר לבטחון פנים קורא לחצי מיליון אזרחים שומרי חוק ״אלימים״ ומוציא את דיבתם רעה. היום יאיר גולן מכנה את מתיישבי חומש הגיבורים ״תתי אדם״. כינוי שניתן ליהודים על ידי הנאצים. לאנשי המחנה הלאומי בנט ושקד אומרים: ״עופו לנו מהעיניים״, ואת אנשי השמאל הקיצוני האוטו-אנטישמי הם מחבקים. מדינת ישראל בסכנה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן