הכנסת המעופפת: 10 חברי כנסת יטוסו לצרפת בשבוע הבא

אחרי שרק בחודש שעבר משלחת מנופחת של חברי קואליציה לדובאי גררה ביקורת רבה, בשבוע הבא יטוסו לא פחות מעשרה חברי כנסת לצרפת, שמונה בהם במשלחת שמטרתה, "היכרות עם הקהילה היהודית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/11/21 13:40 יד בכסלו התשפב

הכנסת המעופפת: 10 חברי כנסת יטוסו לצרפת בשבוע הבא
מגדל אייפל, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

איך אומרים קיזוז בצרפתית? לחדשות כיפה נודע כי ביום רביעי הבא לא פחות מעשרה חברי כנסת יטוסו לצרפת, כחלק משתי משלחות שמטרתן העיקרית היא פגישה והיכרות עם הקהילה היהודית. לא ברור מדוע יש צורך בטיסה מרובת משתתפים, בין חברי הכנסת שיטוסו ניתן למצוא את: דוד ביטן, שמחה רוטמן, אוראל בוסו, גלית דיסטל, איתן גינזבורג, יבגני סובה, רון כץ, נירה שפאק, אמילי מואטי ויום טוב כלפון.

שמונה מחברי הכנסת יטוסו במשלחת מטעם הסוכנות ויום טוב כלפון ואמילי מואטי יטוסו בנסיעה רשמית ממלכתית כחלק מתפקידם כיו״ר קבוצת הידידות ישראל-צרפת. השניים יקיימו אירוע בסנאט בצרפת, ויחלקו תעודת חסיד אומות עולם, לשני המשלחות לו"ז שונה אך חופף בחלק מהימים.

"הזדמנות טובה להדק את הקשר עם יהדות צרפת"

בהזמנה שנשלחה לחברי הכנסת נכתב: "בתאריכים 29-24 בנובמבר 2021 ,תתקיים משלחת של הסוכנות היהודית של חברי כנסת אשר תבקר בקהילה היהודית בפריז. המשלחת תתקיים בשיתוף שדולת העם היהודי בכנסת, בראשות חברי הכנסת דוד ביטן, מירב בן ארי ויבגני סובה. מטרת המשלחת לאפשר היכרות עם הקהילה היהודית בצרפת והאתגרים הניצבים בפניה. הביקור יכלול חשיפה לפעילות עליה של הסוכנות היהודית ומפגשים עם מנהיגי הקהילה היהודית. אנו רואים בכך הזדמנות טובה להדק את הקשר עם יהדות צרפת ולאפשר דיון מעמיק ופורה בנושאים החשובים לעם היהודי".

כזכור, רק לפני חודש טסו מספר רב של חברי קואליציה לדובאי, חלקם במימון זר, טיסות שהביאו לביקורת ציבורית רבה, גם בגלל אופי המימון שלא הוסדר וגם משום שלא היה ברור הצורך בטיסה מרובת משתתפים.


(שקד בדובאי).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן