שאשא ביטון החליטה שלא להעניק פרס ישראל לגולדרייך | מרצ: "זו לא ממשלת שינו"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון החליטה שלא להעניק את פרס ישראל לפרופסור שחתם על עצומה לחרם על אוניברסיטת אריאל | בקואליציה תקפו את השרה: "המשך רדיפת אנשים בשל דעותיהם, זו לא ממשלת שינוי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/11/21 11:10 יד בכסלו התשפב

שאשא ביטון החליטה שלא להעניק פרס ישראל לגולדרייך | מרצ: "זו לא ממשלת שינו"
שאשא ביטון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור גולדרייך. על פי השרה, ההחלטה נובעת מחתימתו על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל ומטרתו העיקרית של פרס ישראל היא לעודד יצירה ישראלית, מצוינות ומחקר. 

בהחלטה שלא להעניק את הפרס כתבה ביטון: "קריאה לחרם על מוסדות אקדמיים בישראל, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירה, המגוון וחופש הדעות". עוד הוסיפה כי ״חתימתו של פרופ' גולדרייך על העצומה הקוראת להחרים את מוסד אקדמי ישראלי בראשית שנת 2021, מהווה לשיטתה מקרה חריג המצדיק את הבחירה שלא להעניק למועמד את הפרס, על אף הישגיו המקצועיים הבולטים והמרשימים בתחום מחקרו". 

"רדיפת אנשים"

במר"צ מיהרו לתקוף את השרה. "פרס ישראל ניתן על מצוינות במתמטיקה, לא על עמדות פוליטיות. שרת החינוך שגתה בהחלטתה לא להעניק את פרס ישראל לפרופ׳ גולדרייך", כתבה יו"ר סיעת מר"צ ח"כ מיכל רוזין, והוסיפה: "החלטה שגויה מהותית ומשפטית. המשך רדיפת אנשים בשל דיעותיהם, זו לא ממשלת שינוי".

כזכור, לפני כחודשיים בית המשפט העליון החליט פה אחד לבטל את החלטת שר החינוך לשעבר יואב גלנט, לדחות את המלצת ועדת פרס ישראל להעניק לפרופ' גולדרייך את הפרס לשנת תשפ"א בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב. בדעת רוב (השופט נ' סולברג והשופטת י' וילנר) הורה בית המשפט להחזיר לשרת החינוך את ההחלטה הנוגעת להענקת פרס ישראל על מנת שתשוב ותשקול אם לאשר המלצה זו. השופט י' עמית, בדעת מיעוט, סבר כי יש לקבל את העתירה ולהורות על הענקת פרס ישראל לפרופ' גולדרייך.


(פרופסור גולדרייך).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן