סמוטריץ' מפרגן לעיסאווי פריג': "הוא ודומיו יכולים וצריכים להיות שותפים במדינת ישראל"

אחרי הסערה במליאת הכנסת, יו"ר הציונות הדתית יוצא להגנתו של השר עיסאווי פריג' שחזר לביתו אחרי שלא חש בטוב: "לא עסוק במאבק לאומי נגד מדינת ישראל כמו תומכי הטרור האנטי ציוניים ברע"מ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/10/21 15:42 כא בחשון התשפב

סמוטריץ' מפרגן לעיסאווי פריג': "הוא ודומיו יכולים וצריכים להיות שותפים במדינת ישראל"
סמוטריץ' ופריג', צילום: עטרה גרמן, מקור ראשון

פרגון ממקום בלתי צפוי. אחרי הסערה החריגה במליאת הכנסת בין השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' לחברי הרשימה המשותפת על החוק להנצחת הטבח בכפר קאסם, פריג' שצרח במליאה פונה למרפאה ונסע לביתו, בזמן שהוא מנסה להתאושש, קיבל פריג' חיבוק מימין.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מיהר לחזק את השר פריג' וכתב: "‏יש לי מחלוקות קוטביות מאוד איתו, אבל עיסאווי פריג' הוא שחקן נשמה ולקח ללב אמיתית את האירוע היום במליאה. הוא תומך בהיותה של ישראל מדינה יהודית, מתנגד לטרור, ואף הגיע לנחם את משפחתו של ראובן שמרלינג הי"ד מאלקנה שנרצח בידי טרוריסט בישובו כפר קאסם".

סמוטריץ' הסביר מה ההבדל בין פריג' לשאר חברי הכנסת הערבים: "היחיד מהפוליטיקאים הערבים בכנסת ‏שמייצג באמת את טובת מצביעיו במגזר הערבי ולא עסוק במאבק לאומי נגד מדינת ישראל כמו תומכי הטרור האנטי ציוניים ברע"מ ובמשותפת. הוא ודומיו יכולים וצריכים להיות שותפים במדינת ישראל".

לסיום כתב סמוטריץ': "זה לא יטשטש את הויכוחים הנוקבים שיש לי איתו, כמו עם רבים בשמאל הישראלי, במגוון שאלות של זהות וערכים ‏ותפיסות מדיניות. אבל מי שמקבל את כללי המשחק ואת ההגדרות היסודיות של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא שותף לויכוח. התקשרתי עכשיו לדרוש בשלומו ולאחל לו בריאות איתנה".


(עיסאווי פריג' צורח על חברת הרשימה המשותפת).

לפני זמן קצר במהלך דיון על חוק כפר קאסם עלה פריג' לנאום וצעק: ""כבן כפר קאסם ובן למשפחה שכולה אני מבקש ממך, עזבי ימין ושמאל בואי  נעביר את הנושא לוועדת החינוך. אבל אתם מתעקשים כי אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית. אני מזהיר אתכם, תשתקי, תשתקי. אני חבר ממשלה, מנסה לקדם, אבל אתם, תשתקי! אתם סוחרים ברגשות של הערבים, אני מזהיר אתכם, שימו את הטבח בצד. אנחנו בממשלה ונקדם את הנושא. בוז לכם, שומעים? בוז. אתם מנצלים את הכאב בשביל כמה קולות. אני נשבע נשבע ואתם לא מתחשבים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן