"אומר לכם דוגרי, הרוב היהודי בסכנה" | עיסאווי פריג' חושש לרעיון הציוני

תמיכה מפתיעה ברוב היהודי. השר לשיתוף פעולה אזורי מתריע בוועדת ביטחון הפנים כי "הרוב היהודי והרעיון הציוני נמצאים בסכנה, יש מגמה של יותר ילודה אצלנו" | שבריו נאמרו נוכח הפשיעה הגוברת במגזר הערבי

חדשות כיפה ינאי קאפח, חדשות כיפה 20/10/21 12:54 יד בחשון התשפב

"אומר לכם דוגרי, הרוב היהודי בסכנה" | עיסאווי פריג' חושש לרעיון הציוני
עיסאווי פריג', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' התריע היום (ד') בוועדת ביטחון הפנים על סכנה הדמוגרפית של היהודים: "הרוב היהודי והרעיון הציוני נמצאים בסכנה, אני אומר לכם את זה הכי דוגרי". פריג' הוסיף: "יש מגמה של יותר ילודה אצלנו אנחנו רוצים עוד בנים זכרים, אנחנו רוצים כמה שיותר בנים כדי להבטיח המשך קיום".

ח"כ אבו שחאדה קטע את השר וטען כי "זה לא נכון, בעשור האחרון הם (היהודים) מביאים הרבה יותר ילדים".

פריג' צעק עליו "תן לי להביע את דעתי" והמשיך בדבריו. כאשר יש פחד מפשיעה בחברה הערבית משפחות ערביות רבות מהגרות לערים יהודיות בגליל לגור במקומות שקטים. "חוסר הביטחון האישי מביא לתנועת הגירה לערים היהודיות ואז אתם צריכים בתי ספר של ערבים".

האם טענת השר נכונה? על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עד תחילת שנות ה-2000 מספר הילדים הממוצע שאישה צפויה ללדת במהלך חייה בקרב נשים ערביות עמד על כ-3.8 בממוצע לאישה וכ-2.6 בקרב נשים יהודיות. הפערים הלכו והצטמצמו במהלך העשור האחרון ובשנת 2019, לראשונה, שיעור הפריון הכולל של הנשים הערביות והיהודיות היה זהה ועמד על 3.05 ילדים בממוצע לאישה יהודייה ו-3.04 לאישה ערבייה. נראה שטענות השר אינן נכונות עובדתית וח"כ אבו שחדאה דייק בדבריו.

(צפו בדברי השר בוועדת הכנסת)