קפץ לו הפיוז: וליד טאהא מאיים לפרק את הקואליציה | הכל על סערת חוק החשמל

בכפוף להסכמים עם בנט, ברע"מ מבקשים לקדם את חוק החשמל שיחבר את הבנייה הבדואית הלא חוקית לתשתית מסודרת | חברי הסיעה מאיימים לפרק את הקואליציה | לשכת השרה שקד לחדשות כיפה: "שקד עובדת להגבלת החוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/10/21 12:39 יג בחשון התשפב

קפץ לו הפיוז: וליד טאהא מאיים לפרק את הקואליציה | הכל על סערת חוק החשמל
וליד טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה חדשה בקואליציה: בסיעת רע"מ מבקשים לקדם את חוק החשמל בחקיקת בזק ולהביא לאישורו קודם ההצבעה על התקציב. חלק מהשותפים בקואליציה ובראשם השרה איילת שקד ושר השיכון זאב אלקין מבקשים לצמצם את היקף החוק וברע"מ מאיימים כי יפרקו את הקואליציה אם לא יכבדו את ההסכמים.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא שעומד מאחורי חוק החשמל מאיים הבוקר לפרק את הקואליציה, "‏הגענו לשלב ההכרעות! או שהסיכומים יכובדו במלואם ואו שנלך לבחירות", כתב טאהא והוסיף: "חשמל הוא מצרך בסיסי של החיים והמדינה מונעת מעשרות אלפי בתים להתחבר לחשמל כי היא לא טרחה לקדם תכנון בחברה הערבית במשך עשרות שנים! גם לא קידמו תכנון וגם מענישים את האזרחים על מדיניות שנכפתה עליהם".

אמש התכנסו ראשי סיעות הקואליציה לישיבה מתוחה סביב חוק החשמל. השרה שקד המשיכה להתנגד לחוק כלשונו. לחדשות כיפה אמרה השרה שקד כי היא דורשת להגביל את החוק, כך שיחול רק על איפה שיש תכניות כוללניות ורק בבתים ישנים שנבנו לפני 2018.


להורדת הקובץ
(חוק החשמל של סיעת רע"מ).

בדברי ההסבר לחוק שפורסם אתמול כתבו חברי הכנסת מסיעת רע"מ: "מטרת הצעת החוק היא לאפשר את חיבורם של בתים שנבנו ללא היתר לרשת החשמל. יישובים רבים בישראל, רובם יישובים ערבים, סבלו במשך שנים מהיעדר תכנון ובעקבות כך נבצר מהתושבים ביישובים אלה להוציא היתרי בנייה, דבר שגרם לעובדה שהם לא יכלו להתחבר לרשת החשמל, הטלפון או המים. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו לרשתות אלה בסופו של דבר באופן פיראטי או לא חוקי. הצעת חוק זו תביא פתרון לעשרות אלפי בתים שנבנו ללא היתר בנייה ואינם מחוברים לתשתית ראויה אשר מאפשרת רמת חיים נאותה, כזו המתאימה לישראל 2021.


(וליד טאהא).

אתמול התייחס ח"כ איתמר בן גביר לחוק החשמל ואמר בריאיון לחדשות כיפה: "יש אצלנו בסיעה מי שחושב ששקד ואלקין יעזרו אבל אני חושב שזה לא יקרה, ראינו מה קרה בחוק ההגירה, לדעתי שוב תהיה כאן כניעה לרע"מ. נפתלי יקרא לשקד והיא תתיישר לפי מה שהוא יגיד. אני קורא לאיילת ובנט, אתם עוד יכולים לתקן, בואו הבית שלא נאבד את הנגב בגללכם".