אין הפתעות סקר מנדטים: הליכוד בראשות אדלשטיין מתרסקת ל-20 מנדטים | מה מרוויח סמוטריץ'?

סקר חדש שנערך לאחר הכרזתו של יולי אדלשטיין כי יתמודד על ראשות הליכוד מלמד, כי הליכוד בראשותו מקבלת 14 מנדטים פחות מליכוד בראשות נתניהו. הציונות הדתית קופצת ל-11 מושבים. מנגד, המהלך עתיד שלא להשפיע על ימינה ותקווה חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/21 20:11 ו בחשון התשפב

סקר מנדטים: הליכוד בראשות אדלשטיין מתרסקת ל-20 מנדטים | מה מרוויח סמוטריץ'?
אדלשטיין ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יולי אדלשטיין הכריז אמש שיתמודד מול ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על הנהגת הליכוד. בראיון לחדשות 12 אמר כי "איתו לעולם לא ננצח ולא נחזור לשלטון". הערב (ג'), בעקבות ההכרזה המפתיעה, סקר מנדטים חדש מלמד כי לו הבחירות היו נערכות הערב, המפה הפוליטית בישראל היתה משתנה: אדלשטיין בניגוד לנתניהו, יכול להקים, לכאורה, ממשלה עם בנט, סער ושותפים אחרים. 

סקר חדשות 12 ומכון מדגם - אדלשטיין בראשות הליכוד:
הליכוד - 20
יש עתיד - 20
סמוטריץ' - 11
כחול לבן - 11
שס - 11
יהדות התורה - 8
ימינה- 8
העבודה - 7
המשותפת - 6
ליברמן - 5
מרצ - 5
תקווה חדשה - 4
רע"מ - 4.

על פי הסקר של חדשות 12 נתניהו עדיין זוכה לאהדה גדולה בקרב מצביעי הליכוד. 86% מבוחרי המפלגה שנשאלו, השיבו כי הם מעוניינים שנתניהו ימשיך לעמוד בראשות המפלגה, בעוד ש-6% בלבד רוצים בהנהגתו של אדלשטיין. 8% ענו כי הם "לא יודעים".

כשמצביעי הליכוד נשאלו בסקר אם הם מסכימים עם טענת אדלשטיין שבראשות נתניהו הליכוד לעולם לא יחזור לשלטון – גם כאן לא היתה הפתעה. 17% בלבד מהם הסכימו שהמפלגה תישאר באופוזיציה ללא חילופי יו"ר, לעומת 68% שטענו שאדלשטיין טועה בהערכתו זו.

אדלשטיין הזדרז להגיב על תוצאות הסקר: "סקר ערוץ 12 שהתפרסם הערב מוכיח בצורה ברורה את מה שטענתי אמש - הליכוד בראשותי יכול להקים ממשלת ימין מלא מלא כבר מחר בבוקר. זה או לפיד או אני. אם לא נעשה כבר עכשיו את מה שנחוץ - הליכוד ישאר בחוץ".

סקר מנדטים ערוץ 12 - נתניהו בראשות הליכוד:

הליכוד - 34
יש עתיד - 18
ש"ס - 9
כחול לבן - 8
העבודה - 7
יהדות התורה- 7
הרשימה המשותפת - 6
הציונות הדתית - 6
מרצ - 5
ישראל ביתנו - 5
רע"מ - 4
תקווה חדשה - 4


(ח"כ כלפון בראיון באולפן כיפה)