המשבר נמשך | התנגדות עזה בקואליציה לחוק ההסדרים

פחות מ-12 שעות לפתיחת הדיונים על חוק ההסדרים והתקציב והסוגיות הבוערות מסרבות להיפתר | באגף השמאלי של הממשלה מתנגדים לחלק מהרפורמות ומאיימים להצביע נגד | ח"כ אלון טל לחדשות כיפה: "אם לא יהיו שינויים ברפורמה כל אחד יחליט איך הוא מצביע"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 23:05 כד באלול התשפא

המשבר נמשך | התנגדות עזה בקואליציה לחוק ההסדרים
בנט ושרי הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

בזמן שראשי הסיעות משדרים אחדות קואליציות, מתחת לפני השטח מתחוללת סערה. בממשלה שמורכבת מאגפים ימניים ושמאליים כל סוגיה מגיעה למחלוקת עמוקה. מחר יעלה לקריאה ראשונה במליאה חוק ההסדרים ותקציב המדינה, אך כרגע אין הבנות בין מפלגות השמאל למפלגות הימין.

בחוק ההסדרים קיימים שלושה נושאים שנמצאים במחלוקת עמוקה: גיל הפרישה לנשים, הרפורמה בחקלאות, והקמת רשות הרגולציה. בכחול לבן העבודה ומרצ מתנגדים נחרצות לרפורמות ובראשן לרשות הרגולציה אותה מקדם סגן השר אביר קארה. 

סגן השר קארה סירב להתפטר מהכנסת ומסרב להגיע להבנות בנוגע לרשות הרגולציה, מאתמול נועדים נציגי הסיעות יחד בניסיון להגיע להבנות, ח"כ אלון טל מכחול לבן סיפר אתמול לחדשות כיפה כי המגעים מתנהלים ברוח טובה וקרובים לפתרון, אך אחרי 24 שעות של דיונים ללא תוצאה, נראה שהסיפור רחוק מלהסתיים. עוד אמר ח"כ טל כי אביר קארה הציג שינויים מרחיקי לכת ברשות הרגולציה והוסיף באיום "אם לא יהיו שינויים ברפורמה כל אחד יחליט אם הוא מצביע בעד".

בהנהלת מרצ מגבים היום את חברי הכנסת וקוראים להם להמשיך ולהתנגד. ההנהלה כתבה: "מגבים את חברות וחברי סיעת מרצ בכנסת להוציא את העלאת גיל הפרישה לנשים, הרפורמה בחקלאות והקמת רשות הרגולציה מחוק ההסדרים, או למצער לשנות אותן באופן שלא יפגע בציבורים מוחלשים בישראל, ובהסרה לא אחראית של פיקוח משרדי ממשלה על התחומים עליהם הם מופקדים.

כמו כן קוראת ההנהלה לוודא שציבור הנכים יזכו לתנאים שיאפשרו להם להתקיים בכבוד. במידה ולא יגיעו נציגי מרצ לסיכום שיהיה מקובל עליהם עם האוצר, מגבה ההנהלה את חברות וחברי הכנסת לעשות כל פעולה שתידרש לרבות אי תמיכה בחוק ההסדרים".