שי מימון מסביר מדוע פרש מרשימת ימינה ולמה לא נהג כמו ח"כ שיקלי

לאחר שהודיע כי לא יתמוך בממשלת השינוי, מספר 9 בימינה הודיע אתמול כי הוא פורש מהרשימה. הבוקר הגיע ההסבר: "אני לא בכנסת, כל מה שיקרה אם לא אתפטר זה שיהיה למישהו במפלגה טיפה כאב ראש עם החוק הנורווגי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/06/21 08:51 ו בתמוז התשפא

שי מימון מסביר מדוע פרש מרשימת ימינה ולמה לא נהג כמו ח"כ שיקלי
בנט-לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אתמול (ג') בבוקר הודיע מס' 9 ברשימת ימינה, שי מימון, על התפטרותו מהסיעה. הצעד עליו הכריז מאפשר לבאים אחריו להתקדם ברשימה, והמשמעות היא כי הסיעה תוכל להשתמש בחוק הנורווגי פעם נוספת וזאת בלי לחשוש ממועמד המתנגד לממשלת השינוי שעלול להפילה בהמשך.

הבוקר, בראיון ב'כאן חדשות', הסביר מימון מדוע לא נהג כמו חברו ח"כ עמיחי שיקלי. "הסיטואציה של שיקלי שונה, הוא נבחר לכנסת, קיבל את המנדט ומייצג את עמדותיו", אמר מימון והסביר את ההבדל: "אני לא בכנסת, כל מה שיקרה אם לא אתפטר זה שיהיה למישהו במפלגה טיפה כאב ראש עם החוק הנורווגי".

"הרגע הגשתי ליו"ר הכנסת את התפטרותי מסיעת ימינה", כתב אתמול מימון בחשבון הטוויטר שלו. "לא אפר את הבטחתנו לציבור שלא להישען על קולות מפלגת תומכי טרור. לא אפנה עורף לחבריי ממשפחות השכול ונפגעי האיבה. הבטחנו כי לא נישען על מפלגה שתומכת בהמשך חלוקת משכורות למחבלים, שמבקרת מחבלים רוצחי יהודים בכלא, שמתנגדת למדינת ישראל", הוסיף.

‏מימון הסביר גם אתמול מדוע בחר לפרוש: "הוויתור על תפקיד חבר כנסת כואב לי מאד ברמה האישית, לאחר שנתיים וחצי בהם פעלתי למען ימינה והצלחתה באופן יומיומי, אך העקרונות, הערכים והאמת מעל הכל. בכך, אני מאמין שאני מייצג נאמנה רבים מבוחרי מפלגת ימינה, שהפקידו את הקול שלהם בידינו בקלפי".

"התפטרותי אינה מקיימת ‏את הקואליציה, והתנגדותי לא הייתה מפילה אותה, עקב העובדה שאינני ח"כ מכהן. על כן, אני מוצא לנכון לעמוד על העקרונות שלי ולהתפטר מהסיעה". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן