מהפך בישראל | בנט שוחח עם ביידן ומתחיל את יומו הראשון בתפקיד

אחרי יום פוליטי דרמטי וסוער, הממשלה החדשה מתחילה לעבוד, בלילה שוחח נשיא ארצות הברית עם ראש הממשלה הנכנס: "מחויבים לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל". במהלך היום יוחלפו השרים במשרדי הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/21 07:26 ד בתמוז התשפא

מהפך בישראל | בנט שוחח עם ביידן ומתחיל את יומו הראשון בתפקיד
צילום: אריאל זנדברג

ראש הממשלה נפתלי בנט מתחיל את יומו הראשון בתפקיד. אחרי הצבעה צמודה שנתנה לבנט ולפיד את ממשלת השינוי עליה עמלו בחודש האחרון, אתמול הושבעה הממשלה ה-36 של מדינת ישראל. שעות ספורות אחרי ההשבעה בנט כבר נכנס לעומק התפקיד, ראש הממשלה החדש שוחח עם נשיא ארצות הברית ולאחר מכן קיבל סקירה ביטחונית מראשי מערכת הביטחון.

בהודעה מטעם בנט נכתב על השיחה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי: "ראש הממשלה הודה לנשיא ביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה".

גם ענייני עבודה היו בשיחה, בהמשך ההודעה נמסר כי: "רה"מ בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל. המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל".

בנט משוחח עם ביידן

בנט משוחח עם ביידןצילום: אריאל זנדברג

במהלך הלילה קיבל בנט סקירה ביטחונית מסווגת שמיועדת לראש הממשלה בלבד, בעניינים הביטחוניים עודכן בנט על ידי ראש המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי אבי בלוט, שניהם מינויים של רוה"מ היוצא בנימין נתניהו. בנט הודיע לשניים כי בכוונתו להשאיר אותם בתפקידם בשלב זה, בכדי לשמור על היציבות הביטחונית.

במהלך היום תעשה הממשלה הנכנסת את צעדיה הראשונים, בשעה 11 יצטלמו השרים עם נשיא המדינה לתמונה המסורתית ובמהלך היום יחלו החילופים במשרדי הממשלה השונים, מי באופן רשמי וטקסי ומי בצורה עניינית ומקצועית בלבד. כזכור, לשכתו של נתניהו הודיעה כי לא יקיימו טקס החלפה אלא יפגשו עם לחפיפה מקצועית בלבד.