מתקרב לנתניהו? בנט יצביע בעד הסדרת התיישבות ובחירה ישירה

לקראת ישיבת הוועדה המסדרת בה ינסו לדון בקידום מהיר של שורת חוקים המשרתים את אג'נדת הימין. המכשול הוא הצבעה להסדרת ההתיישבות עבור הצבעה גם בחירות ישירות, בימינה הכריזו כי יצביעו עבור שניהם

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/05/21 16:31 כב באייר התשפא

מתקרב לנתניהו? בנט יצביע בעד הסדרת התיישבות ובחירה ישירה
נתניהו ובנט. יעזור לימין גם במחיר עזרה לנתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר יכנס היום (ג') ב-17:30 את הועדה לדון בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר. בין החוקים שיעלו הם: חוק ביטול תכנית ההתנתקות, חוק מינוי שופטים לעליון והחוקים הבוערים ביותר - חוק בחירות ישירות לראשות הממשלה וחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה.

הניסיון להעלות לוועדה דווקא היום את הדיון על חוקים אלו נועדו בעיקר לאתגר את נפתלי בנט כאיש בעל אידאולוגית ימין. אלא, שבימינה לא נרגשים מן האתגר, ובמפלגה עתידים לתמוך בחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. כזכור, החוק עלה מספר פעמים בכנסת, אך בשל העובדה כי כבר שנתיים אין כנסת שמחזיקה זמן רב החוק נופל כל פעם וצריך לעלות מחדש בפני כל כנסת שקמה. על החוק כבר חתמו בעבר בעצמם בנט וסער, והם צפויים להמשיך בתמיכתם.

לכאורה שני מכשולים אמנם כן ניצבים בפני בנט, הראשון הוא שכלל הצעות החוק עלולות לגשת בפני הוועדה כגוף אחד ולא כל חוק בנפרד. המשמעות היא שבנט יציבע בעד גם עבור חוק בחירות ישירות לראשות הממשלה, חוק שהוא מתנגד לו. בימינה נענו לאתגר והודיעו כי אפילו שכלל החוקים יוגשו כחוק אחד, ימינה תתמוך בכל זאת, כי מדובר רק בהקדמה של הצבעת החוק הישירה, אך כשידונו בחוק בנפרד בכנסת הם ככל הנראה יתנגדו.

מכשול שני, הצבעה שכזו עשויה להרחיק את הסיכוי להקים ממשלת שינוי, כאשר במרצ והמפלגות הערביות יראו במהלך צעד קיצוני, אך נראה כי גם כאן בימינה מוכנים להתמודד עם המכשול הזה ולא לחזור בהם מהנושא אידאולוגית.

לפי מספר חברי הוועדה הדוגלים בחוק הסדרת התיישבות הצעירה, ישנם 20 חברים החתומים על הצעת החוק המקורי מתוך 32 חבריה, וייתכן שהחוק יעבור ברוב גדול יותר. גורם בימינה אישר את הדברים: "בעניין הבחירה הישירה, מדובר בשלב זה רק בפטור מחובת הנחה. בהמשך, בהתאם לסיטואציה, נקבל החלטה לגבי המשך קידום החקיקה. נוכל לקדם או לתקוע את זה בכל שלב".

מי שטרם ידוע באופן ברור כיצד תתמודד עם האתגר שהציבו בליכוד זו תקווה חדשה, שהאם גם שם שמים את אידאולוגית הימין גם במחיר לסיוע לנתניהו, הערכות שבתקווה חדשה יאמצו את גישת ימינה ויפעלו באופן דומה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן