איילת שקד בהקלטות: "נתניהו דיקטטור וצריך ללכת, אבל קיבל 30 מנדטים"

יו"ר סיעת ימינה באמירות חריפות על נתניהו: יש לו תאוות שלטון, מה שמעניין אותו זה רק המשפט שלו | על לפיד וגוש מתנגד נתניהו: ממשלה מופרכת | על סמוטריץ': לא אכפת לו מהמדינה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/05/21 20:42 כא באייר התשפא

איילת שקד בהקלטות: "נתניהו דיקטטור וצריך ללכת, אבל קיבל 30 מנדטים"
איילת שקד., צילום: פלאש 90

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ איילת שקד, נשמעת בהקלטות שהביא עמית סגל הערב (ב') באמירות חריפות על נתניהו ולפיד ומתייחסת למגעים להקמת ממשלה שנמצאים במבוי סתום. "נתניהו היה לוקח אותנו לעוד בחירות. המהלך של בנט היה הצלה. אנחנו משלמים על זה מחיר כבד בבייס שלנו, אבל אני מקווה שאם נצליח להקים ממשלה, אז נוכל להסביר את זה".

בכדי שבנט יקבל את המנדט לאחר נתניהו, אמרה שקד: "אם המנדט יהיה בידיים של בנט, אין סיבה לשבור את הימין, אתה מחויב לערכי הימין. בנט ראשון ברוטציה שנה וחצי, ואחר כך ביבי עוד שנתיים וחצי, זה הכי טוב לכולם. אם נפתלי יקבל את המנדט מהימין הוא לא ילך עם השמאל כשהמנדט אצלו ביד מהימין. זה לא יקרה".

שקד התייחס לח"כ גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, שותפם לביקורת מימין על נתניהו ואמרה כי הוא אכן צודק באי רצונו לשבת עם נתניהו: "האמת נתניהו צריך ללכת. הוא צודק. אבל מה לעשות... אז אני אומרת לו, יש מתווה שהוא גם לא יהיה שנה וגם נקצוב לו כהונה. זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו. אז תבלע עוד קדנציה. גדעון ואיווט ממש חושבים שנתניהו סכנה למדינת ישראל. הם משוכנעים בזה. לא משנה, אנחנו לא חושבים ככה".

בנוסף, התייחסה שקד לשותפה הקודם ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולסירובו להישען על רע"ם, למרות אמירתו של הרב טאו: "סמוטריץ' הכי לא שומע לרבנים. אני ונפתלי הרבה יותר מקשיבים לרבנים. 

אם לא נצליח להרכיב ממשלת ימין בגלל שגדעון וגנץ יתבצרו, אנחנו לא מוכנים ללכת לבחירות. אז נלך לאופציה עם השמאל, וננסה לשכנע את בצלאל לבוא איתנו, שלא נצטרך לקחת את רע"ם. סליחה, זה לא עניין אידאולוגי; אז לא חשוב לו המדינה. אם המדינה חשובה לו, אם הוא חושב שעבור המדינה אסור להישען על עבאס, אז בוא תמנע מאיתנו להישען על עבאס". 

 

הזוג נתניהו - דיקטטורים

על ההישענות על רע"ם אמרה שקד, כי השמאל יקים איתם ממשלה בבחירות הבאות - בגלל ההכשרה של נתניהו: "אתם מבינים שאם יש בחירות, השמאל יכול, בהסתברות לא מבוטלת, לקבל 61 עם הערבים. הוא כבר קיבל את זה במועד ב' וגם במועד ג'. אז מה עשינו? עכשיו כשנתניהו הכשיר את הערבים, אז לאף אחד אין בעיה להקים איתם ממשלה. זה הנזק הגדול, שהוא כבר נעשה".

בהקלטותיה, שקד נשמעת בביקורת חריפה על השפעת משפט נתניהו על התנהלותו השלטונית, לצד ביקורת על הממשלה של גוש מתנגדי נתניהו:

בגלל המשפט שלו הוא ילך עוד יותר ימינה. זה הפוך משרון. זה נכון שכל מה שאכפת לו עכשיו זה רק המשפט. חד משמעית לא אכפת לו מכלום. זה נכון שכל השיקולים שלו וההתנהגות שלו, וההתנהלות שלו, הכל סביב המשפט. זה נכון שהוא צריך ללכת. אבל אמרתי לגדעון, יש מדינה. אז מה עכשיו, תעשה קואליציה מופרכת? בגלל שהוא צריך ללכת? הוא קיבל שלושים מנדטים.

בנוסף, שקד משמיעה לראשונה את דעתה על הזוג נתניהו ו"תאוות השלטון" שלהם: "הוא מפחד ללכת להליך של חנינה ועסקת טיעון. הוא מפחד מזה שבסוף הוא יצטרך להודות באשמה וזה לא יסתדר... הוא הרי אדם מאוד מאוד פרנואיד. ולנשיאות, הוא רוצה להמשיך להישאר בשלטון. יש לו תאוות שלטון,  הוא ואשתו. זה כמו הרודנים, כמו הדיקטטורים, הם לא מוכנים לזוז. לנו אין את זה".

 

בנט. "הזמן אוזל"

בנט.צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

בתוך כך, ירון אברהם פרסם גם הוא הערב, כי בנט אמרה לחברי סיעתו: מי שממשלת אחדות לא מתאימה לו - שיעזוב עכשיו. באמירתו, בנט מעיד כי הקולות במפלגתו המתנגדים לחבירה ללפיד רבים מששוער, ופרישתו של המקום השלישי לשעבר במפלגה - אלון דוידי, לא תהיה היחידה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן