אברמוביץ' מציע: אריה דרעי לראשות הממשלה

הפרשן הפוליטי הוותיק קורא לגוש השינוי להעמיד את אריה דרעי בראשו ולמנות אותו לראש ממשלה ראשון ברוטציה. "במצב ביש כזה אנחנו אנוסים לבחור ברע במיעוטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/21 21:13 ח באייר התשפא

אברמוביץ' מציע: אריה דרעי לראשות הממשלה
אברמוביץ', צילום: תומר נויברג/פלאש 90

הפרשן הפוליטי הוותיק של חדשות 12, אמנון אברמוביץ', מציע את הפתרון שלו לפלונטר הפוליטי שבו מדינת ישראל נמצאת לאחר ארבעה סבבי בחירות. בטור פרשנות שכתב אברמוביץ' טוען כי נתניהו אחראי למחדלים הגדולים במדינה וכי רק אריה דרעי יכול להחליף אותו בכך שיעבר צד, יצטרף לגוש מתנגדי ראש הממשלה ויעמוד בראשו.

אברמוביץ' אומר כי המתנגדים לנתניהו -  לפיד, בנט, גנץ ליברמן, סער, מיכאלי והורוביץ - וגם מי שמקווים להיות ממשיכי דרכו -  אדלשטיין, ברקת, הנגבי וכ"ץ - יודעים מה נתניהו משאיר למחליפו, ונרתעים. אברמוביץ' מפרט את המחדלים, בעיניו, של נתניהו: "הגירעון הגבוה ביותר בתולדותינו, כ-160 מיליארד שקלים, מדינה סחופה ומטולטלת בלי תקציב כבר שלוש שנים, אחוזי אבטלה גבוהים, דפוס של חל"ת שהטמיע תרבות של בטלה וממריץ עבודה בשחור".

אברמוביץ' ממשיך: "עוד לא דיברנו על מערכת החינוך, על בריחת המוחות ובריחת המורות, שכר נמוך ותנאי עבודה מחפירים". הוא מוסיף גם את הבעיות של מערכת הבריאות והביטחון, ומסכם: "צריך אדם ללקות באופטימיות מזהירה ו/או בשגעון גדלות כדי לגשת היום למכרז על ראשות הממשלה".

לאחר הפירוט של הבעיות שנתניהו "משאיר" אחריו ליורשיו, אברמוביץ' מציע את הפתרון שלו ליציאה מהמשבר הפוליטי וקורא לגוש "השינוי" לשנות כיוון: "איך יוצאים מזה? לנתניהו יש שותף בשם אריה דרעי. שניהם רחוקים מלהיות דמויות מופת. האחד עבריין שהורשע בעבר הרחוק. השני נאשם, עבריין בכוח. אחד צריך בצל בעיניים כדי להפיק דמעות עבור השקופים שלו. השני שחקן, ארטיסט מלידה. אולי כדאי לאמץ את ההיגיון של הפרקליטות המגייסת עד מדינה נגד שותפו? במצב ביש כזה אנחנו אנוסים לבחור ברע במיעוטו. מדוע לא יציע גוש השינוי לאריה דרעי לעמוד בראשו ולהיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה?".