הצעת החוק שתמנע מגנץ להתמנות לרה"מ בנובמבר

במקרה שלא תוקם ממשלה, יו"ר כחול לבן צפוי להיכנס ללשכת רה"מ מכוח הסכם הרוטציה, אלא שח"כים מהליכוד ומ"הציונות הדתית" ינסו לבטל זאת באמצעות חוק לביטול הממשלה החליפית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/04/21 09:30 כז בניסן התשפא

הצעת החוק שתמנע מגנץ להתמנות לרה"מ בנובמבר
גנץ. יהיה ראש ממשלה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המגעים להקמת ממשלה, הן במחנה נתניהו, בעל המנדט מהנשיא, והן במחנה המתנגד לראש הממשלה, בשיאם. אולם, במידה ולא תוקם ממשלה, וישראל תאלץ ללכת שוב לבחירות, יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, צפוי להיכנס בנובמבר הקרוב ללשכת רה"מ מכוח הסכם הרוטציה בין הליכוד לכחול לבן. ברם, ח"כים מהליכוד ומ"הציונות הדתית" מנסים לבטל זאת באמצעות חוק לביטול הממשלה החליפית.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, שהגיש את הצעת החוק בכנסת הקודמת, הניח גם בכנסת הזו הצעת חוק לביטול ממשל החליפים. אליו הצטרף ח"כ שמחה רוטמן מ"הציונות הדתית", שהגיש הצעת חוק דומה, וח"כ אורית סטרוק ממפלגתו שחתומה על הצעה זו גם היא.

בראיון לישראל היום, מסביר ח"כ רוטמן את הנחיצות בהגשת ההצעה: "חייבים לשחרר את מדינת ישראל מהמנגנון הפריטטי המונע את תפקוד הממשלה, ולעשות זאת בהקדם האפשרי. חוסר ההסכמה הפוליטי מונע מינוי שרים קבועים, הבאת חיסונים והתנעת תכנית כלכלית להבראת המשק ולצמצום האבטלה. לא ייתכן שאזרחי ישראל יהיו בני ערובה של הכאוס הפוליטי וחוסר הוודאות".

לצד זאת, טרם ידוע מי מהסיעות, שאינן מגוש נתניהו יתמכו במהלך, הדורש 61 קולות להעבירו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן