בנט: "אין הרבה פוליטיקאים שהיתה להם אפשרות להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה"

יו"ר ימינה פתח את הצהרתו בברכה למדינה ואמר כי היא זקוקה לממשלה יציבה שתמנע בחירות חמישיות. עוד הוא אמר: "הממשלה שתקום צריכה לשקף פחות או יותר את מצב הדעות בעם, כלומר, נוטה ימינה למחנה הלאומי. בנט איחל לנתניהו בהצלחה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/04/21 14:16 כד בניסן התשפא

בנט: "אין הרבה פוליטיקאים שהיתה להם אפשרות להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה"
בנט, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט, דיבר היום (ג') לראשונה מאז הנאום שנשא בכנס המפלגה לאחר תוצאות המדגמים. על רקע החלטת נשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ בנימין נתניהו, ולאחר המתקפה של יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיעו חברי ימינה למשכן הכנסת לקראת ישיבת הסיעה.

ימינה משיבה אש: "סמוטריץ' - נחש בתחפושת צדיק"

בנט פתח את דבריו ואיחל בהצלחה לחברי הכנסת החדשים. לאחר מכן אמר: "במהלך הקמפיין סירבתי לשקר ונצמדתי לאמיתות שלנו, על אף שידעתי בזמן אמת שאנחנו נשלם - ומשלמים - מחיר אלקטורלי. ואני מסרב גם לשקר עכשיו. בכל הפעולות שלנו יש לנו מצפן אחד, חד וברור - מה שטוב לישראל".

"בעת הזאת מה שנכון לישראל זה שני דברים. הראשון הוא הקמת ממשלה יציבה כדי להציל את מדינת ישראל מבחירות חמישיות וכאוס ושנאה. הדבר השני, ההמשלה שתקום צריכה לשקף פחות או יותר את מצב הדעות בעם. כלומר, נוטה ימינה למחנה הלאומי. עם ישראל שמהותו הוא לאומי. זה רצון העם, הקמת ממשלה לאומי-ימנית יציבה ואני חתרתי בכל כוחי להקמת ממשלה כזו".

"יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראית, והכול בשם אידאלים נשגבים", המשיך בנט. "בצד השני, יש אחרים שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו עלינו לגלות אחריות, להביא ליציבות, להקים ממשלה. הם חושבים שאני אוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל שבראשה כביכול אעמוד. אלו ואלו טועים".

על הצעת לפיד אמר בנט כי הוא "לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האפשרות הריאלית והמידית של להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לי מעולם לא הייתה דילמה, אני לעולם לא אוותר על ערכיי למען שום תפקיד בעולם".

בנט איחל לנתניהו בהצלחה במלאכת ההרכבה ואמר "בכל ממשלה שתקום, בלי קשר מי מרכיב אותה, אנחנו נוודא שהיא תייצג את כל האזרחים. ובאותה נשימה, אנחנו נעשה הכול ונהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות".