לפיד בדיון על פיזור הכנסת: "כל עוד נתניהו שם - זה לא ייפסק"

סערה במליאת הכנסת בנאומים לקראת ההצבעה על חוק פיזור הכנסת שהעלו הסיעות השונות. יו"ר יש עתיד אמר כי "המחיר של המחדל הוא הריסוק המוחלט של אמון הציבור הישראלי בהנהגה שלו. ההבנה הכואבת שבממשלה הזו אין מבוגר אחראי. יש מבוגר, אבל הוא לא אחראי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/12/20 13:41 טז בכסלו התשפא

לפיד בדיון על פיזור הכנסת: "כל עוד נתניהו שם - זה לא ייפסק"
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מליאת הכנסת אישרה לפני שעה קלה את את הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, וכעת ההצעה תעבור לוועדת הכנסת להמשך דיונים. יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ אמר בדיון בהצעת החוק לפיזור הכנסת: "זה רגע דרמטי וקשה בחיי הבית הזה וגם בתולדות המדינה שלנו. אבל מה שקשה וחמור בהרבה זה שבראשות הממשלה עומד אדם שעומד למשפט ושמועל בתפקידו יום יום במטרה אחת ויחדה לחמוק מהמשפט הזה. והוא עושה את זה גם כשיש מגיפה וגם כשהחברה הישראלית שקועה במשבר חסר תקדים. נתניהו וחבורת המשת"פים שלו מציבים בראש סדר העדיפויות שלהם את האינטרס האישי של נתניהו ולא של האזרחים.

"אם הייתם מקשיבים לנו בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור. שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביעה בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפרצוף הבוחרים בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה נכנעו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאנים".

לפיד: "כל עוד נתניהו שם - זה לא ייפסק"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תלם) אמר בדיון כי "הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של "רק לא ביבי". היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא יפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק.

לפיד נואם בדיון

לפיד נואם בדיוןצילום: דוברות הכנסת

"החודשים האחרונים היו קשים. הם לא היו קשים רק בגלל המשבר הבריאותי. הם לא היו קשים רק בגלל החורבן הכלכלי. הם היו קשים בגלל עומק המחדל של הממשלה הזו. המגיפה חשפה את הקרביים של אופן קבלת ההחלטות בממשלה הזו. קבלת ההחלטות של ראש הממשלה הזה. ראינו את מה שניסיתם להסתיר: את הבלאגן, את האינטרסים, את העובדה שאין לכם מושג מה אתם עושים. הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, היא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם. 

"אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו. החודשים האחרונים היו קשים בגלל המגיפה, אבל גם כי עומק השבר נחשף. המחיר של המחדל שלכם הוא לא רק הסגרים, לא רק מאות אלפי מובטלים ופשיטות רגל של בעלי עסקים קטנים שמפעל חייהם פשוט קרס. המחיר של המחדל הוא הריסוק המוחלט של אמון הציבור הישראלי בהנהגה שלו. ההבנה הכואבת שבממשלה הזו אין מבוגר אחראי. יש מבוגר, אבל הוא לא אחראי".