דרמה בכנסת: ההצעה לבדיקת פרשת הצוללות עברה - לוין ביטל את ההצבעה

ברוב של 25 נגד 23 אישרה מליאת הכנסת את ההצעה להקים ועדת חקירה לבדיקת פרשת הצוללות. יו"ר הכנסת ביטל את תוצאות ההצבעה, בטענה כי לא הוכרזה על פי התקנון, ובהצבעה החוזרת חברי האופוזיציה לא השתתפו כמחאה וההצעה נפלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 14:23 ג בחשון התשפא

דרמה בכנסת: ההצעה לבדיקת פרשת הצוללות עברה - לוין ביטל את ההצבעה
מליאת הכנסת, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מהומה במליאת הכנסת. ההצעה שהגישה חברת הכנסת תמר זנדברג להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת פרשת הצוללות וכלי השייט, הובאה להצבעה במליאת הכנסת. ההצעה התקבלה, בעקבות היעדרות חברי כחול לבן וחברי קואליציה רבים, ואחרי ש-25 חברי כנסת הצביעו בעד, לעומת 23 שהתנגדו.

חברי כנסת מטעם הקואליציה טענו מיד בתום ההצבעה, כי הם ביקשו הצבעה שמית וחברי כנסת נוספים טענו שנכחו באולם, אך לא הצביעו מכיוון שלא הבינו שההצבעה החלה, זאת כיוון שסגן יו"ר הכנסת, ח"כ מנסור עבאס, לא הודיעה על תחילת הצבעה כפי שנדרש. 

יו"ר הכנסת יריב לוין עלה לנהל את הישיבה ואמר: "היות שאני הייתי כאן באולם, אני לא צריך ללמוד מכלי שני על מה שקרה פה. אפילו אני עצמי הגם שישבתי במקומי לא הצבעתי משתי סיבות. האחת כי התבקשה הצבעה שמית והשנייה כי ההודעה שלוחצים ומצביעים לא נאמרה  או שנאמרה בקול ענות חלושה ולא נשמעה. לפיכך חברי הכנסת אנחנו לא עוסקים פה במחטפים ובתרגילים, והייתה בקשה ברורה שנשמעה מבעוד מועד לקיים הצבעה שמית, כפי שביקש יושב-ראש הקואליציה, אני מבטל את התוצאות שהיו ומכריז על הצבעה שמית".

בהצבעה השמית התנגדו להצעה 44 חברי קואליציה, כאשר רבים מהם הוזעקו להשתתף בהצבעה. חברי האופוזיציה סירבו להשתתף בהצבעה כשהם צועקים במחאה כנגד ביטול ההצבעה האלקטרונית.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), כתב בטוויטר בתגובה: "ביזיון בכנסת. רוב (!) לאופוזיציה להצעת ⁦‪תמר זנדברג להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות. עכשיו היו"ר לוין עושה מעשה שלא יעשה ומבטל את ההצבעה. ואחרי שהגיעו חכים מהקואליציה הוא מקיים הצבעה חוזרת. בושה וחרפה. לא היה דבר כזה בכנסת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן