ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר: "גלו אחריות"

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את החלטת קבינט הקורונה מאמש על הארכת הסגר, חלק מחברי הוועדה דרשו לאפשר פתיחת עסקים קטנים. יו"ר הוועדה אשר קרא למפגינים: "גלו אחריות, ותרו השבוע על ההפגנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 10:26 כו בתשרי התשפא

ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר: "גלו אחריות"
ועדת החוקה חוק ומשפט, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה הבוקר (ד') את הארכת התקנות הנוכחיות של הסגר (כולל סגירת מקומות העבודה) עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות. התקנות לרבות ההקלות, ייכנסו לתוקף מידי עם פרסומן ברשומות בשעות הקרובות. מדובר בתקנות שאישר קבינט הקורונה אתמול בלילה.
נציגי הממשלה הבהירו שאם לא יגובש מתווה חדש, החל מיום שישי  (16.10.20) מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוסרו.

הסגר הוארך עד ליום ראשון | הפגנות ותפילות מותרות ללא הגבלת מרחק

ההקלות שאושרו: 
-התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית מעבר למגבלת הקילומטר, לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם) ועורך החתונה. זאת בכפוף למגבלת ההתקהלות של עד 20 אנשים בשטח פתוח ועשרה בתוך מבנה סגור

-התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה בענפי כדור גברים ונשים

יו"ר הוועדה ח"כ אשר קרא למארגני ההפגנות להימנע מהפגנות במוצ"ש הקרוב ואמר "השבוע לא זמן להפגנות אלא להתכנס בבית; כדי שנוכל לחזור לעבודה; עם ישראל יקבל בשבוע הבא חבילת הקלות גדולה"    

9 ח"כים תמכו בתקנות: היו"ר ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים שלמה קרעי, אסנת הילה מארק, אריאל קלנר, עמית הלוי (הליכוד), מיכל וונש, הילה שי וזאן, איתן גינזבורג (כחול לבן), אוריאל בוסו (ש"ס)

6 ח"כים התנגדו: אוסאמה סעדי, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), יואב סגלוביץ', קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו), יאיר גולן (מרצ)

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בפתיחת ישיבת הוועדה: "הנושא של טייק אווי הולך להיפתר ב-99.9 אחוז. אני מקווה שנוכל להביא בשרות גם בנושא של רפואה משלימה. גם נושא הסדרת החתונות. לא יכול להיות שבישראל לא יתחתנו אנשים במשך חצי שנה. גם נושא הטיסות על הפרק".

עוד אמר ח"כ אשר: "אנחנו צריכים להיות לכיוון הורדה, לאט לאט, קצת על הגז וקצת על הברקס. אם נעשה את זה מהר נצטרך לשבת כאן עוד פעם ולדבר על מצב מיוחד ועל סגר מיוחד. אנו עושים בקרה פרלמנטרית וזה לא רק להצביע נגד ולרוץ לאולפנים.
לגבי תקנות הרמזור: אני לא נגד הרמזור אבל לא אסכים שיהיה רמזור שכל התפקיד שלו רק להדליק אור אדום, לשלוח פלוגת מג"ב וללכת הביתה. זה לא יהיה. אני אומר את זה לא רק כאדם חרדי שגר בעיר חרדית. הרמזור עצמו הוא לא התרופה, הוא המצפן. אם לא תהיה תכנית עבודה יהיו לא רק סגרים אלא גם פיצויים דיפרנציאלים.
כשאראה תכנית עבודה ואת זה אני דורש איך עובד סגר בעיר נפרדת, כמה סגר וכו'. עד כמה אנשים לא יאבדו פרנסה, איך הם יקבלו טיפול בבתי חולים ועוד".